mandag 20. mai 2019

2019: UKE 21 (Herfra til Hiroshima)

Det regner og pollenallergiker me fryder seg. Sol er uansett best på sosiale medier og nasjonaldager.


20.mai
Det er siste Samlesingsuke (mai) &
dette innlegget skulle egentlig bare handle om Nini
Har hverken hentet boka på bib, eller giddet google etter linker, bør vel derfor ta noen uker til, for syns skyld, og for å gi alle en mulighet til å lese/skrive/linke. Vi får se. Det står ingenting i regelverket om max samlesingslengde. Teoretisk kan vi samlese Nini til september.

SO? Hvem har hørt/lest i Nini siden sist?
Eller, det som opptar meg mest akkurat nå:
Hvem har lest Sunniva Lye Axelsen?

Hvorfor har ingen fortalt meg om Sunniva Lye Axelsen?
Skulle bare bla litt i Herfra til Hiroshima (2019) til frokost, før jeg ga bort, pga omslag. Smakløst blankt og rosa. Ser ut som om den henvender seg til de som trenger påtatt frekke skoledagbøker. Første setning fra baksida holder samme stilen.
 -  Hjemmehjelpen Ingrid jobber i en liten drittkommune -

Første setningen fra boka lover noe helt annet.
 - Da vernepleieren tok fyr var jeg hjemme og pusset tennene - 

Kom til meg selv på s71
-------------------------------

21.mai
Fant ut hvorfor jeg ikke har lest Axelsen (før Hiroshima).
De tre foregående bøkene hennes (2 romaner + 1 novellesamling) handler om demens, tapt kjærlighet, old age og terror. In short, alt det jeg daglig gjemmer meg for.
Hodet i sanden teknikken er perfeksjonert.
---------------------------

22.mai
Prøver å fortrenge at de snakker om litteratur på Lillehammer
#littfest #lillehammerlitteraturfestival #denial
-------------------------------------


23.mai
Ferdig med Herfra til Hiroshima (2019)
Av Sunniva Lye Axelsen
Lesereksemplar fra tiden.no
På papir, på kafe, på styrten, i sola..

Om: Sjalu hjemmehjelp (Ingrid) med OCD, døde foreldre, nedbetalt gjeld og fersk forstyrrende kjæreste, som venter på permitteringsvarsel.




Historie/plott
I følge baksida en - høylitterær stalkerroman - 
For, denne fortyrrende ferske kjæresten dumper henne. Tar med annen dame til nidtidig planlagt Østenreise, uten å vite å vite at Ingrid har kjøpt ny koffert og gledet seg i hemmelighet. Hun gjør det eneste naturlige for ei hjemmehjelp, snart 40, som knapt har vært utenfor 'drittkommunen, tilbrakt alle sine voksne år med å nedbetale foreldrenes gjeld og plutselig får en million på kontoen.
Hun følger etter..

He had it kanskje coming..

Måtte alle årets norskebøker være like gode
Den utviklet seg gradvis bort fra den 'småkommunesatrien' jeg trodde det var, og ville bli.  Likte helt klart første del best. Kommunen og klientene. Det fløt ut i østen. Slutten var rotete. Måtte lese gjennom flere ganger for å forstå hva som skjedde med.. en viss person. Likevel var dette meget tilfredstillende lesing.

Akkurat som jeg liker det best. 
Lekende lett på overflata mens alt det alvorlige er stappet ned mellom linjene. Bare små snubletupper stikker opp, fra barndommen, fra sidene, fra sinnet..
-------------------------------------------------------

24.mai
12km i skogen. Våt.
------------------------------

25 & 26 mai
Time out
+ et sitat fra Hiroshima jeg ikke har hatt tid til å finne
----------------------------
Ukeslutt...

33 kommentarer:

  1. Axselsen er dama bak "Tyrisk frokost" tror jeg som jeg hadde planer om å lese for noen år tilbake, kom aldri så langt. Har dog fått den rosa boken jeg også, sammen med "Beistet" av den godeste Per Schreiner og han liker vi jo, ikke sant? De to setningene du siterte fra den rosa boken fikk meg til å finne den frem og jeg skal jaggu begynne på den i kveld.

    Pollen ja,har selv et snev av allergi så ikke noe særlig om dagene. Skulle absolutt oljet terrassen men når det flakser med pollen? / små frø med fallskjerm som driver rundt som snø om dagene så blir det dårlig med oljing gitt.

    Nei til Nini foreløpig for her er jeg uhyre forsiktig med alt som har med tvang å gjøre om dagene, når det gjelder lesing i det minste. Dette går hardt ut over både nobelkvinner og diktsamlinger, men jeg har begynt å lese igjen,eller lese gjør jeg jo men jeg fullfører ikke bøkene for tiden.Det er meg og ikke bøkene, det må presiseres.Denne damen har blogget etter 4 uker og èn dag,og det er da noe.

    I følge meme ditt så leser du flere bøker samtidig, det er godt å se at det ikke bare er meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi liker helt klart Per Schreiner, som minner meg på at jeg ennå ikke har lest den siste, dvs, den som kom før Beistet. Hadde egentlig tenkt å hoppe over Beistet for jeg trodde det var hunder involvert, og jeg boikotter hunder i all litteratur som ikke er hundesakprosa. (Alt for lett for forfattere å score billige poenger på blanke hundeøyne), men fikk lyst igjen når jeg så den var litt varulvaktig?

      Jeg leser bøker samtidig.
      Idellt bare 2. Lydbok + papir/kindle, men i virkeligheten har jeg uendlighetslister (hemmelige) over bøker åpnet med ikke fullført. Avbrudd er naturligvis forbudt, så da må de stå som - i gang med - helt til... infinity..

      Akkurat nå dog, er jeg like besatt av lydboka mi (Fingersmith, Sarah Waters), som Hiroshima, og det til tross for at jeg ikke liker Fingersmith like godt som tidligere Waters. Dama som kan få deg ut av lesetørken, hvis ikke Hiroshima funker.

      Hiroshima: Begynte du? Hva synes du? Leste du ferdig?

      Btw, første innlegg på 4 uker, var innom deg i går for å hente link til Torget, uten å få med meg noe nytt. Kanskje vi krysset?

      Slett
    2. Den forrige boken hans "Dagen før halv tre" var noe utypisk ham og den kunne minne veldig om "Penelope er syk" bare at her var det ingen døende kone hjemme og ventet heldigvis. "Beistet" har jeg ikke kommet så langt i, en mann er ute i skogen og jogger. Blir på et tidspunkt bitt av et dyr som gjemte seg under bilen hans, er nok helt sikkert ikke en hund. Denne gangen tror jeg at han er litt abdurd igjen slik han skal være, Schreiner. Har planer om å lese den ferdig i dag.

      I pausen min har jeg vært hektet på Druck( tyske skam) og blitt serieforelsket i disse to unge guttene hvor den ene er trans, syntes det er bra de tar opp slike tema som det. Nå er den over og jeg kan gå over til bøkene igjen nå som konsentrasjonen er oppe og går igjen.

      Har pr dags dato ca 10 bøker som er påbegynt , samt noen jeg har bestemt meg for å begynne på nytt igjen i. De blir ferdig når de blir ferdig, jeg må lese det som faller meg inn her og nå liksom.
      To bøker høres greit ut, jeg har tre på papir og en på lyd, noe som er i overkant mye.

      Sarah Waters, er forfatteren bak boken "Gjestene" som er på 1001 eller er jeg helt på jordet?(orker ikke reise meg for å gå de par skrittene inntil bokhyllen for å sjekke) Dama generelt eller en spes bok som kan ta knekken på en eventuell tørke?

      Begynte ikke på Hiroshima-lest ferdig du liksom,jeg leser ikke i Tinetempo(no offence,Tine) må vite.
      Har den på agendaen i dag så jeg håper jeg kommer i gang.

      Du skal se vi krysset, men hvordan likte du Torget? Jeg skal snart i gang med den nyeste... ja, når jeg har lest ferdig de jeg holder på med nå.
      Litteraturfestival begynner i dag, jeg skal ikke da men er dette den festivalen dere pleier å dra på?

      Slett
    3. Sarah Waters har skrevet Gjestene, men tror ikke den er på 1001, derimot vet jeg 2 av de andre er - Night Watch og Tipping the Velvet. Tror dama generelt knekker tørken. Er nå på min 4.bok (av 6). Fellestrekket i bøkene er at alle hovedpersonene er lesbiske og handlingen er lagt til 1800tallet, bortsett fra 2, som er WW2. Favoritten min så langt er the Night Watch (ww2), med Gjestene som nr.2, tror jeg. Små marginer, er rett og slett blodfan av Waters.

      Ferdig med Hiroshima, får prøve å skrive noen ord i morgen. Torget var en hit. Durnak er ført opp på lista av norskefavoritter. Skrev om Torget i det forrige innlegget. Muligens skrev er overdrevet, men den er ihvertfall nevnt.

      Prøver å skrive så fort jeg kan mens tordenskrallene blir gradvis høyere. Fossregner. Skulle egentlig ikke lyne før i sjutida. Irriterende (siden jeg er en av de tordenpysene som trekker ut alle kontaktene)..

      Litteraturfestivalen går (DESVERRE) uten meg denne gangen. Burde være greit med en pause, men akkurat nå, idag, da jeg normalt ville reist, kjenner jeg på at jeg godt kunne reist alene. Lukker øynene til alt som skjer. Når jeg kommer over det skal jeg finne linker til arrangementer. Heldigvis finnes slikt..

      Druck har jeg ikke sett, ikke Skam Austin heller. Blir nok med tiden. Greit å ha ting på vent når man plutselig har gått tom for serier.

      https://moshonista.blogspot.com/2019/05/2019-uke-21.html

      Slett
    4. 1001 bok eller ei, jeg skal gi Sarah Waters en sjanse om ikke så lenge- kanskje jeg klarer å komme gjennom en hel bok etter gammelt.You had me @ lesbiske. Jeg har lest mange bøker og har seriefavoritter som handler om to gutter så kanskje jeg må gi jentene en sjanse også? Bøker noteres.

      Skal inn å lese innlegget ditt om Torget om få strakser eller i morgen.

      Ikke lest i Hiroshima ennå, ble noen hektiske dager med defekt vaskemaskin og skittentøy over en lav sko, men nå er det heldigvis på gang igjen og jeg har aldri før vært så glad i vaskemaskinlyder som akkurat nå.
      Men etter omtalen din å dømme "bør" jeg kanskje lese den ganske så snart.

      Du som liker podcast vil sikkert like en "podcastroman", jeg har nettopp lest Sadie av Courtney Summers og den kan anbefales.

      Slett
    5. Datt av racet noen dager. Skal ikke mer til før jeg ikke aner hva noen driver med (leser). Notere Sadie, en podcastroman, høres ut som den moderne versjonen av en brevroman, eller (emailroman).

      Nå er du vel ferdig med Hiroshima?

      Slett
    6. Nja,men det er fint med en time out en gang i blant også,livet er så mye mer enn det man får lest og eventuelt skrevet om.
      Jeg er verdens dårligste leser og blogger om dagene,en del annet som stjeler konsentrasjonen, men føler at jeg er litt på vei tilbake. Så det blir nei til Hiroshima, kun lest et par sider. Jeg er god å begynne på bøker for tiden og tok med meg den nyeste til Durnak og fikk lest litt i den mens jeg ventet på legen.

      Dagene går med til tv-serie(Greys anatomy på nytt) hele 15 sesonger!

      Ang Sadie. Det er to fortellerstemmer, det er Sadie og en journalist som lager en podcast og den er faktisk å finne på spotify, litt kult da.

      Slett
    7. Aha, sånn interaktiv, skam-aktig, multimedia roman? Er litt gammeldags på sånt. Selv Skam så jeg i ferdige episoder. Ble så mye styr med meldinger og sånt. Innser at det var hovedpoenget -). Regner med at boka også er tilgjengelig som lydbok, der alt er samlet? Herregud hvor gammel jeg følte meg nå..

      15 sesonger Greys er committment.
      Selv vurderte jeg å starte en sesong Masterchef Australia, det er ca 7000 episoder og 100% garantert å gjøre meg utilgjengelig for alt annet i flere mnd. Har foreløpig klart å stå imot.
      I tillegg til at jeg ble kvalt av slyngplanter, drømte jeg at jeg begynte å røyke (inatt) (igjen). Troubled mind.

      Slett
    8. Jeg hørte Sadie som lydbok og det fungerte som bare det. Nei,det er ikke SKAM-aktig eller mulitimedia roman. Det er kun den ene fortellerstemmen som er laget podcast og du får alt samlet. Jeg ble veldig overrasket over at du har sett Skam i det hele tatt. Jeg begynte på den første sesonen Skam Austin og så klipp for klipp men merker at jeg ble fort lei det og ikke har jeg ork til bli revet inn slik jeg gjorde under sesong 3 av den norske skam.

      Har kun sett deler av "gay" sesongene til Skam France og Druck, ikke sett hele og har ingen planer om det heller.

      7000 episoder, DA snakker man committment altså. Men godt at du klarer å la være for da er jeg redd vi ikke hadde sett deg her inne i det hele tatt.

      Slyngplanter og røyk?

      Slett
    9. Selvfølgelig har jeg sett Skam. Man må da vite hva all ståhei er about. I motsetning til de aller fleste dog. Likte jeg sesong 1 best og syntes det dalte gradvis etter det.

      Fant ikke Sadie på storytel, men fant en annen - All the Rage - som jeg allerede hadde puttet i ventehylla. Hmm.

      Slett
    10. Dumt ikke Sadie var på Storytel, vil tro den dukker opp om ikke altfor lenge. Tror den blir best på lyd.
      Ang Skam så likte jeg sesong 3 best og deretter 1, sesong 4 var nesten bare sorgen og kunne nesten vært utelatt.

      Slett
  2. Jeg styrer unna Nini, men begynte også på den rosa boken til frokost i dag. Gjemte den langt vekk i et låst skap (ref. rosa omslag..) siden vi hadde visning i ettermiddag, og sjekket nå, har bare kommet til side 20. Leser frem til s. 71 før dusjen, for jeg ble nysgjerrig på hva som skjer da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Regner med du allerede er ferdigdusjet, og derfor, allerede, har fått med deg at det ikke skjedde noe spesielt på s71. Prøvde bare å si at jeg var i lesebobla, helt til 71, da jeg måtte på do, innser at dobesøket burde vært med i setningen -)

      Hva synes du?
      Skjønner godt du måtte legge den bort før visning. Designeren burde hatt sparken. But then again, prøver de sikkert bare å tiltrekke seg et nytt publikum. Et signal på at Axelsen har beveget seg bort fra demens og terror, over i mer satiriske former. (Sier jeg uten å ha lest tidligere bøker)

      (Visning? Budkrig?)

      Slett
    2. Skjønte den etterhvert, siden det ikke skjedde noe grensesprengende med handlingen på s71. Ferdig lest og fornøyd, minnet litt om frøken Oliphant synes jeg. Visning igjen på tirsdag, intet bud på første forsøk, skylder på nasjonaldag og konfirmasjoner, og håper på mer trøkk nå.

      Slett
    3. Krysser fingrene for dagens visning. Så huset på fb. Flott. Digert.

      Fint at du likte Hiroshima. Da er vi 2. Så får vi se om det holder til neste års nominering. Likte den bedre enn Olphant som jeg syntes var mer feelgood-ish, men ser den med hovedperson-forstyrrelsen..

      Slett
    4. Måtte tenke litt ekstra på det du sa om Oliphant, men tror nå, jeg har bestemt meg for at jeg er uenig. Dvs, de ytre likhetene er der, jmf, jobb, barndom, foreldre (mer dramatisk med Elanor da), men ellers synes jeg satiren er mer tilstede i Hiroshima, og også mer tiltak hos hovedperson = et snev av hevnplott, som jeg liker godt. `He had i coming, tror jeg, ihvertfall bittelitt, eller etterpå da han var blitt full, tjukk og sint (hehe).

      (Stine, hvis du lusker i kommentarfeltet tror jeg dette er ei bok for deg, skal jammen klikke sånn anbefalingslink på goodreads).

      Slett
  3. Jeg leste om Axelsens bok i Bokmagasinet som lå og ventet på meg da jeg kom hjem i dag etter langhelg i Lofoten. (hvorfor har ikke jeg fått? - må skrive til Tiden)
    Jeg ble også veldig nysgjerrig og tenkte at den vil jeg lese. Jeg har heller ikke fått med meg henne før, og tenkte hm, at hun har gått under radaren min- men, hun har sikkert ikke fått noe særlig blest..

    Nå er jeg i alle fall ferdig med Stillitsen, tok de siste sidene på flyet og på verandaen her i godværet. Blogger når jeg føler meg klar for det.
    Det tok sin tid, lang bok, og ikke tid til så mye lesing når jeg er hos familien, tette 840 sider også, ikke mye luft .. Det blir mer surfing på nettartikler innimellom om Prinsessen og Sjamanen og Eurovision, Madonnas politiske stunt og fæle live-sang, samt vindmøllesaken på Frøya, of course. Nå har de begynt å grave og sprenge, men aksjonsgruppa gir ikke opp.

    Begynner på lett krim nå. Nyeste Agnes Matre sin.

    Nini nevner jeg for syns skyld, og oppfordrer alle til å lese/lytte, som enda ikke har gjort det. Vel anvendt tid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Holder meg unna Bokmagasinet inntil videre (Velkommen hjem fra Nord), men du har sikkert rett i blestmangelen. Likevel litt rart, siden emnevalget (som jeg nettopp nevnte i innlegget) i de forrige bøkene skulle passe bokbloggere utmerket (ehm deg), eg, triste dager på gamlehjemmet, brustne hjerter, demens, vente på døden etc , ja også terror.
      , som sagt, var vel derfor de spekulerer i grelt, sprikende omslag også..
      Det er ihvertfall iøyenfallende.

      Stilitsen:
      Hva synes du om slutten. Jeg slukte alt, men ble litt irritert over gangsterslutten. Prinssen/sjaman/eurovision blander jeg meg ikke borti. Vet ikke hva det er men Martha får meg alltid til å gjespe. Kjedelig og oveprangende på samme tid. En disconnect mellom hva hun sier og hva hun gjør. Sier hun vil være 'vanlig', strever for å bli 'uvanlig', uten å skjøenne at det er det vanligste.. eller noe sånt.. tenker høyt.

      Tid for tur, eller noen sider i Hiroshima.
      Kommer an på om kaffen fremdeles er varm.

      Slett
    2. Ja, hm.. si det, ingen blest okkesom. Tror også anmelder i Bokmagasinet mente at hun var en litt bortgjemt perle..

      *Slutten til Stillisten:
      Først: Når begynte den?
      Minst 300 sider var jo gangsteraktig på slutten. Helt på slutten fikk vi vel en litt happy ending med mye filosofering mellom Boris og Theo om godt og dårlig , hensikt, utfall omvendt av intensjon, Gud og tilfeldigheter, osv- som jeg synes var ganske greit.
      Synes imidlertid at Pippa kunne ha gitt Theo en sjanse, selv om hun kan ha rett i at de ville dratt hverandre lukt ned..

      Tror ikke Martha strever for å være uvanlig, hun bare er sånn og har kjempet for å få lov til å være seg selv. Det er vel ikke så lett med medialys på seg hele tiden siden hun ble født inn i kongefamilien.
      Spørsmålet er:
      Valgte hun å bli født inn i kongefamilien med de utfordringene det medførte/medfører?
      Ut fra den spiritualistiske tankegangen har hun nok det, og det vet hun, hvis hun tenker sånn. Og det betyr kamp.
      Jaja, du gjesper sikkert nå også.
      Synes Martha er modig og tøff oppi alt, jeg.

      Har litt feber og vondt i kroppen, men skal prøve å les litt i iskald. Te og honning- blir varmere.

      Slett
    3. (Håper det hjalp med te)

      Kjeven gikk nesten av i marthagjesping. Du har sikkert rett, modig, tøff og alt det der, men likevel pretensiøs og kjedelig. Gjeeesp. Jaja.

      Enig angående Goldfinch, slutten var lang og husker ikke nøyaktig hva om foregikk eller hva jeg tenkte, annet enn at jeg likte første del best.

      Axelsen, bortgjemt perle indeed, selv om boka utviklet seg smått unna den satiren jeg trodde den var i begynnelsen. Så langt har jeg lest 2 norske 2019 bøker. Begge veldig gode (Axelsen + Svedemann)...

      (Nå skal jeg gjemme meg for tordenværet, hunden ligger allerede under bordet.)

      Slett
    4. (alltid godt med te, varme i skrotten, men er ikke i form i dag heller, så etter en delvis fullført fagdag på jobb droppet jeg påfølgende middag. Skal nå lage meg Fjordlands kjøttsuppe)

      Goldfich- første del var absolutt best. Mye dop-prat, abstinenser, spy og gangstergreier, litt for lang og omstendelig.
      Men scenene i paranoid angst og bakrus på hotellrommet i Amsterdam er egentlig kostelige. Blodflekkede skjorter, romservice, Boris som kommer som en sky med resepsjonisten etter seg..

      Trodde du hadde lest flere norske?
      Men det er vel det at du leser svenskekrim istedet for norsk. Mine norske har en del krim, tror jeg (må telle..) så feil kan man ta, har bare lest fire norske2019- Svedman, Kjøs&Wallace, Rønnaug Kleiva og Lundhaugs krim Sorte hull .Vet det har vært et bevisst valg å lese mye annet og spesielt fra-hylla. Bare en krim av 2019. Holder på med min andre nå.

      Synes litt synd på Martha nå etter all graving etter grums og krigstyper i tabloidene om sjaman Durek (trusler om bruk av svart magi, trakassering, søksmål i et leieforhold med tre andre i Hollywood, bl.a. eksmannen) Hvis det stemmer, er han ikke helt god, og _det_ kan nok bli ganske utfordrende for prinsessen etterhvert- sånn relasjonelt mener jeg.

      (tordenvær er meldt her også. Lummert, kanskje derfor det verker sånn i kroppen? Stakkars hunden)

      Slett
    5. Plutselig ble det sol igjen. Tør man håpe på at været er avlyst? Ikke fått med det om Durex, vurderte og google, men så kom gjespinga igjen. Enig om Goldfinch, og overrasket over at du bare har lest 4. Er ikke det svært lite til å være deg, halveis i året?

      Lillehammerabstinenser?

      (Husket nå at jeg sa jeg skulle lese Kleiva, noterer - igjen)

      Slett
    6. Vi får håpe Tor for forbi..

      Ang Durex : Dagbladet,papirutgaven i går, forsiden: https://www.dagbladet.no/nyheter/mrthas-kjaereste-anklaget-for-trusler-trakassering-og-svart-magi/71088856

      Det er bare 7,5 år siden dette.. selvsagt to versjoner her, men læll.. Mer, eller like juicy som Boris & co i Goldfinch--
      Hvis han er en sånn psyko type karismatisk manipulerende (og det kan godt hende), så blir det trasig etterhvert for henne..og det bekymrer meg litt. Hun er jo tross alt vårres..

      Har kjent litt på Lillehammerabstinenser de siste par ukene. Skal til Oslo på jobbmøte i morgen og har tenkt hvorfor koblet jeg det ikke sammen med en liten tur til Lillehammer? Men meg, nå er det for sent, og formen er skrøbelig, så vi tar sats på Stavanger istedet.:)

      Slett
    7. Apropos lite norskebøker i år: Jo, det er det. Men som sagt det var ganske bevisst å lese mye fra stabler og hyller.. og annet enn norsk også av det nye som har kommet. Vet ikke at det har kommet så veldig mye interessant norsk i år heller, så langt..

      Slett
    8. (Karismatisk manipulerende er de verste.)

      Jeg har også vært ualminnelig flink med hyllene i år, og papirbøkene. Dette henger naturlig nok sammen. Mer papir i hyllene enn det er ulest på kindle (selv om det ligger mye der også). Kun en håndfull uleste på audible, storytel (og annen strømming) teller ikke.

      Faktisk flere norskebøker jeg ser fram til. Durnaks nyeste. Kanskje Schade. Kanskje Olaug Nilsen (men leste en anmeldelse som fikk den til å høres teit ut), Kleiva, Schreiner, og kommer ikke på mer. De kommer vel flommende til høsten.

      Fikk en oppsving i lillehammerabstinensen da søskenbarnet lurte på om det var plass på quizlaget. Sukk. Det er i kveld. Og ville vært artig. Så gjennom programmet igår og fant mye jeg overså da no-show-beslutninge ble tatt. Om litteraturkritikk blant annet. Får håpe det meste kommer på podcast..

      Slett
    9. ( enig. Og det finnes noen av dem blant sånne guru - skikkelser)

      Kommer ikke på en eneste NT norsk roman, unntatt Axelsen. Som jeg gar lyst til å lese, mua krim. Godt er det, så kan jeg bli ferdig med fjorårets.

      Kjapt svar nå, er på Østbanen, like før jeg drar hjem..

      Quizen, ja, den var jo noget..

      Slett
    10. Slow svaring her. Sorry.
      Regner med du for lengst er tilbake i midten og Hiroshima er bestilt. Nå som Lillehammer er ferdig kan jeg snakke om det også. Glede meg over penger spart og Kapittel.

      Nye uke. Ny frist!

      Slett
    11. Begynte å bli bekymret. Kanskje du var syk, eller tatt deg en eviglang pause som en del andre..
      Godt at du er tilbake. Ukentlige innlegg med daglige oppdateringer er skummelt, man blir fort savnet.;)

      Tilbake ja.Uten nye bokkjøp for en gangs skyld.
      Sendte mail til kontakten i Tiden i forrige uke, men har ikke fått noe svar. For alt jeg vet kan hun ha sluttet, selv om det fortsatt står ansatt i Tiden på fb, men det kan man ikke stole på.

      Slett
    12. Ikke syk, bare allergisk og (anti)sosial. Godt at det merkes. Innså plutselig at daglige oppdateringer sikkert er min versjon av Leo (History of Love), bli sett/lest/pekt på hver eneste dag. Hvis ikke er den ingen som merker at man plutselig har råtnet under et tårn av slyngplanter (jmf drømmen i natt, sikkert inspirert av alt Tsjernobylsnakket i helga).

      Husker ikke i farta om du har lest Oliphant, men er nysgjerrig på om du, som Tine, også, ser likehetstrekk til Hiroshima?

      Over til neste kommentarfelt.

      Slett
    13. Leo, ja, Leo.. viktig å bli husket vet du, hva er man ellers?
      Er man noe? Finnes man uten å være på SoME? Eller dagbøker i en eske til noen etterlatte eller ryddefolk..

      Kjedelig å være allergisk da..
      Drømmen virket fæl, som i en gotisk novelle av Edgar Allan Poe..

      Har lest Oliphant, men ang Hiroshima, aner jeg ikke, har jo ikke lest den, og koblet den ikke til den ved å lese din eller Bokmagasinets omtale..

      Slett
    14. SoMe. Du sier nå. Har glemt å instagramme denne uka. Min indre influensere er ikke-eksisterende..

      Slett
  4. Bare innom og sier hei :) Ikke koblet av for godt, men har slitt med en kjedelig bok (Søsterklokkene) og med vondt i hofte venstre bein (ingen jogging) og solgt leilighet. Travle dager altså. Men nå er legetime bestilt (beinet bedre), ny bok påbegynt (kjærlighetens historie) og ellers er livet herlig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, selv..
      Oppfriskende, men en livet-er-herlig melding, til tross for kranglete joggebein. Kranglete bein er the worst, spesielt nå som det er løpbart overalt. (Ikke hør på legen viss han sier piller og beinet i været. Håper det er en sportsdoktor. Jeg sverger alltid at jeg skal gå til en slik, men så blir det aldri, kun naprat og sånt)

      (Kjærlighetens Historie var midt på treet hos meg)..

      Slett