onsdag 27. mai 2009

Å LEKE MED ANDRE -


Gutta på Kur - Finn Bjelke & Kim Bjørnqvist.

Leste noen sider mens jeg stod i kø på bokhandelen, synes det så fornøyelig ut og vips var den havnet på lista mi. Hentet den idag og vips var den ferdig. Tok en drøy time så 300kr var ren blodpris - med mindre du vil bruke den som (miniatyr) oppslagsverk. Jeg bruker biblioteket.

Når disse herrene kan gå ned i vekt, kan absolutt ALLE klare det! Gutta på kurer en bok om to tykke menn og deres vei til et lettere liv. Kim Bjørnqvist, tidligere reklamemann og nå i TV-bransjen, og Finn Bjelke, forfatter og radiohode, fant en dag ut at nok var nok
-
og meldte seg på Grete Roede kurs

Nå er vel ikke jeg målgruppen. Feil kjønn, feil størrelse og ikke har jeg problemer hverken med å motivere meg for fysiske strabaser eller spise kokosboller. Likevel boka var tidvis fornøyelig. Hvis jeg høres kritisk ut er det fordi jeg hoppet til denne rett fra Catch22 og alt språk blekner i sammenligning.

Amusingly stort sexfokus til å være slankebok. Mulig de prøver å distansere seg fra dameslanking og dette bare er et listig litterært machogrep - men det kan også hende at det er slikt som holder gutter på kur i lengden. Sex som motivasjon. Sex som belønning. Sex som som mosjon osv osv. De påpeker nøye og ofte at dette gjelder - sex med andre. Andre enn hvem da lurer jeg på - hverandre? seg selv? Skal jeg overtolke dette (hoho) - kan man gå ut ifra at tjukkaser som ikke har sett egen penis på flere år (Finns egne ord) benytter mesteparten av tiden til å spise kebab og leke med seg selv (er jo sikkert ekstra gøy når man ikke ser noe - hvordan kan man da vite hvem som er der nede) og derfor føler de må peke og UNDERSTREKE at -- hei hei se på meg nå - jeg har sex med andre - hører du ANDRE! - .

Jeg lar tvilen være god og satser på at han bare prøve å være morsom. Boka selger ihvertfall i bøtter og melkespann og folk ler og lar seg inspirere til kesam og magerost. Jeg ble mest sur fordi den var så dyr og varte så kort - ellers var den som sagt tidvis humoristisk men helt klart ikke rettet mot 'sånne' som meg.

Høydepunktet for meg var at godeste Finn hverken hadde smakt yoghurt eller makrell i tomat. Dette i en alder av 50år - da smilte jeg litt - slik :-))

Gutta hos tanum.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar