onsdag 27. mai 2009

DAGENS TRENING. (16km)

Nok en uke - nok en langtur. Samme løype som sist men bedre vær. Overskyet og ca 12'C. Ble gradvis varmere og gløttvis sol men veldig varmt ble det ikke før jeg var ferdig. Nå er det +20.

Hypokonder Alert.
Hadde gikt og smerter overalt før jeg begynte og spesielt i høyre fot - hele foten. De første 2-3km var den stiv som en stokk fra hofta og ned og jeg var sikkert et underlig syn. Rundt 5km fikk jeg grusomt vondt under fotbladet (fremdeles høyre fot) og jeg hadde faktisk tenkt å kun løpe ferdig runden og stoppe. Humpet meg til 8km og glemte hele fotbladet da det plutselig begynte å stikke i venstre setemuskel osv osv osv. Den ene tingen avløste den andre - and so goes the days of our lives -

Stress Rapport.
Da jeg endelig var ferdig å skulle se på klokka fant jeg ut at det var bare 8min til bussen gikk og 20min til toget. Det var bare å glemme utøying, dusje på 1min og få JJ til kjøre til stasjonen. En motvillig sjåfor slapp meg av i feil ende, i feil etasje mens han surt ropte - Run Run. Fat chance - bare såvidt jeg kunne gå. Skjørtedamer i høye hæler feide forbi mens jeg haltet meg avsted. Rakk det med et nødskrik og har nå planlagt å tilbringe resten av dagen sittende på en baseball.

Trodde egentlig det gikk fortere enn sist men det ble 30s bak. Mest fordi jeg var mye tregere i begynnelse (pga benet) og på slutten (sprang feil) - se ringen på bildet der jeg roter rundt i veien. Det er godt gjort å løpe feil på en rett strekning - veldig profft og autopilot :-)

Både 8km og 10km ble passert fortere idag og det er jo en viktig motivasjonsfaktor.

POSITIVT: Jevn puls, jevn fart. Perfekt temperatur.

NEGATIVT: Vondt og stiv overalt - spesielt høyre ben og hofter.
Må bli flinkere til å strekke ut og trene mer styrke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar