torsdag 3. juni 2010

GÅRSDAGENS TRENING (11km)

Gjennomsnittstid - 5,54/km (10,2), temp 17+
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 162/173
(psstt - bildet er fra Slottsparken, ikke joggeturen)


Totalt 11,2km
Igjen gårsdagens, men jeg kunne like gjerne lagt inn økta i søvnørska igår da jeg er like trøtt nå, glemte å ta allergipiller, men trodde det ikke var så farlig da jeg skulle tilbringe storparten av dagen i byen - men nei - jeg nøs meg igjennom Oslogatene (med svært vonde knær) og da tiden omsider kom for Bookcrossingmøte (som jeg også var på igår) var kreftene brukt opp.

Digresjon.
Da jeg halvvåken satt og ventet på de andre bookcrosserne kom det en mann og satte seg på bordet ved siden av. Han hadde plastikkposer, og igjennom den ene leste jeg Per Lagerkvist - tjukk bok, god tid - det måtte jo være en mann på vei til boktreff. Litt forundret ble han kanskje da jeg åpnet for ivrig smalltalk - men det var ikke før han gikk for å få kaffepåfyll og jeg tok en ekstra titt på posen (for å finne ut akkurat hvilken Lagerkvistbok han hadde) at jeg så:
- at det slettes ikke var bøker i posen men en sixpack med Premium Lager (something).
Gode miner ble slett spill men vi holdt da praten gående til han skulle toge videre. Hyggelig var han tross mangel på dyp litteratur og sannsynlig drikkfeldighet.
Moralen er altså ??

Siden jeg har fotografert KJ fra slottet på nesten alle årets Osloturer får jeg følge på - spesielt siden jeg ikke tok noen løpebilder.

- og dette skulle jo være et treningsinnlegg.

Planen var langtur, lengre enn sist, 12+, helst 13. Det ble 11km. Ei ekstra sløyfe og det hadde blitt rundt 13, men det varmt, sol og hodet koblet ut. De først 20min var ok men så ble det gradvis varmere, ser nå at det bare var 17+, men det føltes som 40.



Irriterende fordi jeg gjorde mitt beste for å starte tidlig - trodde 8.30 var tidlig nok, men klokka var nærmere 9 før jeg kom igang - får prøve 7 neste gang.

Pluss for at jeg ikke stoppet på 11 men sprang de 200 siste til døra + jevn puls/fart.
Minus for at jeg ikke greide å motivere meg til 800 ekstra (helst 1,8).

Bare småplukkplager underveis - etter noen km tramping i Oslo derimot begynte jeg å få vondt i knærne - begge - men spesielt høyre - 6km bygåing i altfor varme sko, med altfor tunge poser - og ALTFOR mye klær.
Idag har jeg vondt i både knær, strump og spesielt hofter - det blir å tøye på hvert tre og fortauskant.

Sola skinner fremdeles - men siden jeg ikke skal løpe kan det hende jeg takler det :-

2 kommentarer:

  1. Hi hi, det var en god historie. Per Lagerkvist, liksom :)

    11 km i stekende solskinn er jo fantastisk bra, imponert!

    SvarSlett
  2. - onetrack boknerd mind, tror jo alle går å bærer rundt på mursteinslektyre :-)

    SvarSlett