fredag 16. juli 2010

GÅRSDAGENS TRENING (6km)

Gjennomsnittsfart - 6,01/km (10), temp +18
Glemte pulsbeltet.

- og da var vi tilbake i hjemlig overdådig flora, lufta tjukk av blomsterstøv og insekter, tok ikke mer enn 1 time før kleggen satt fast i leggen og øynene hovnet opp til smale sprekker, norsk klø-sommer, som vanlig - men det var vidunderlig å være kløfri noen uker.

Nesten en uke siden forrige trening. Søvnforvirret jetlag og x-antall taxfree sjokoladeposer innabords, i tillegg har jeg kun luseløpt i pannekakelandskap de siste ukene, småbakker og pollenpust tok på - men halleluja hvor deilig 18+, post fossregn, var - sammenlignet med forrige 6km som gikk i 34 kveldsmørke varmegrader. Et under at det går an, til og med 18 var kokende, mest pga regnjakken - jeg ikke trengte.

Positivt: Temperatur, regn og at jeg overvant søvn og latskap, har tapt til dørstokken i flere dager.
Negativt: Pollen, generell form, må ta meg i maratonnakken nå, føles som å begynne på nytt + høyrekne har ikke blitt bedre i løpet av ferien. Prøvde å lure meg til 7/8km - no chance.

Ellers: Helt annen type sliten enn i ferievarmen. 35+ suger all energi ut, sliten i hele kroppen, relativ lav puls og uten egentlig å være svett, tørt klima. Hjemme er det hivende pust, bøttevis med svette og puls i taket. Fascinating.

4 kommentarer:

  1. Jeg har tagget deg i bloggen min =) Men deltagelse er selvsagt valgfritt.

    SvarSlett
  2. Takk for oppmerksomheten :-)

    SvarSlett
  3. Det høres slitsomt ut med all denne allergien. Her har det ikke blitt så mye løping men jeg har fått noen gode høydemetre i beina og det kjennes godt det også. I dag reiser jeg og en venninne til Telemark for å gå opp på gaustadtoppen. Gleder meg. Det blir skikkelig jentetur:)Nyt helgen du også.

    SvarSlett
  4. Allergi er noe skit - men jentetur på fjellet høres gøy ut.
    - pass deg for myggen :-)

    SvarSlett