onsdag 5. august 2009

OBSESSED DELER.


3 nye bøker er registrert og 2 sendt ut i verden. Obsessed - du skal se det blir tomt i bokhylla til slutt. De fleste bøker kommer visst aldri til rette og mange tar flere år så dette er de tålmodiges lekeplass og jeg er en deltakende observatør. En weddingcrasher i de avbalansertes bryllup. En trassing 2åring på skolelysenes klassefest - eller rett og slett meg selv på kollokviegruppe - tragedie hver gang - samarbeid er en kunst man ikke blandet i NAN.

Altså passer jeg ikke helt inn og er sikkert altfor utålmodig for dette men for now er det besettende moro og ikke minst nyttig - gode gjerninger og ledig plass. En liten protest og offline versjonen av PirateBay. Samme greia og jeg deler her som der.















De vandrende bøkene er.
En Shopoholikers Hemmelige Drømmeverden
- Sophie Kinsella

Steinhuggeren - Camilla Lâckberg.

Begge ble sendt nordover med Homla og endte tilslutt hos Lilledora i Trondheim. Så da DoraDora er det bare å lese og la gå. Planen er å slippe dem løs på Gjest Baardsens Cafe (Bib.kafeen) der de har en offisielle BC sone. En såkalt OBCZ.

De skal ha en hylle inne på kafeen der du kan sette igjen eller plukke med deg vandrende bøker. I Oslo finner du en slik sone på La Baguette på Oslo S. Tenker jeg tar meg en tur dit om ikke lenge.

Hva jeg synes om Camilla Lâckberg og Steinhuggeren kan oppfriskes i denne posten Camilla Lâckberg x 6.

Shopoholiker bøkene leste jeg midt inni en chic-lit frenzy og det er grei nok underholdning du glemmer straks boka er lukket. Akkurat så overfladisk at det er ingen vits å irritere seg og den gjør heller ikke krav på å være noe annet. Filmen på den andre side var ulidelig og kjedelig.


Den 3.boka er
Halvbroren - Lars Saabye Christensen.

Jeg har lest halve og kommer ikke til å lese den ferdig i overskuelig framtid. For mørk og melankolsk. Den gir meg en følelse av at ting bare kommer til å bli værre og at en opptur eller happy ending er komplett umulig. Orket rett og slett ikke å presse meg igjennom.



Denne er foreløpig kun registrert og hvis noen vil ha den er det bare å rope ut. Hvis ikke tar jeg den med på Oslotur og legger den igjen der.

Som sagt - Obsessed.

1 kommentar:

  1. Driver på og leser den ene. slipper den fra meg før jeg begynner med den andre.

    SvarSlett