tirsdag 2. oktober 2012

NOK EI UKE (25km + hund)

Raviross, formerly known as gammelk på vei opp Hestedalsbakken forrige mandag, sa jeg at han vant klassen sin under Oslo Maraton (10 for Grete)? Ikke fikk han premie heller, han var for opptatt med å spise pasta i fokusteltet.


Det er lite mosjon i dalen.
Ihvertfall av det joggende slaget. Hundetramping er ikke til å unngå, men også her har distansene blitt kortere og farten dalt. Urven og småsyk. Snylter på naboens hund og hage og lar de løpe i ring mens jeg sitter på en benk og spiser epler (og ber til høyere makter om at det ikke må komme biler.)

Alt var bra helt til lørdag.
Mandag løp jeg 11km i skogen med DonR.
Onsdag  ble det 5km asfalt med 8k
Ren pyton i mørket med magen full av kyllingburger. DUH, til Fedonfolket som tror man kan seile over asfalt uten karbohydrater. Det var en av de verste 5km i mitt liv.
Fredag, benslepende rundtur til Memr'y Bay på 9km.
Tilbake i det gamle vaset med tissing og tøying
, det er ikke til å tro at jeg uka før fløy som en vind gjennom Oslo. 

Reminder:

Til forskjell fra tidligere år er det faktisk ett og annet subbefritt bilde 
hvor det ser ut som jeg løper,  målbevisst.


Lørdag knakk det i ryggen. 
Jeg satt som vanlig sammensunket på en stol og lot hundeforumister fortelle meg hvorfor jeg ikke får beistet til å slutte å jage biler
, vred til venstre og ble nesten lammet.

Kroppslig mytteri - både mot å daglig få rygg og armer rykket ut av ledd hver gang noe interessant passerer og ikke minst fordi jeg nesten hadde meldt hele familien på full maratondistanse i 2013 - både i Oslo og Edinburgh. Det var jo så billig, og jeg har alltid hatt lyst til å reise til Skottland
, om ikke annet så for å høre folk snakke. 

Det hjernen overså men kroppen husket var at mai er en elendig løpemåned for meg. Midt i tjukkeste allergiføyka med legger som trenger en hel sommer på å bli asfalttilvendt. Og som 5k påpekte - neste mai har hun flyttet hjemmefra og hvem skal passe beistet da - ikke 3k vel?  - som da vil være i den alderen da enhver foreldrehelgetur = hjemmealenefest, eller 'MPTY, som jeg lærte på Live At the Apollo 
- av en komiker nettopp fra Edinburg -


Hvis du vil se meg subbe forbi iblant er det bare å flytte til Eidsvoll.


Maraton i Oslo derimot har jeg ikke helt slått fra meg. Det koster jo bare 300kr. Tenk at det var pengene det skulle stå på når det kom til egen maratonløping.
Alle har sin pris og alt det der og min ser ut til å ligge rundt 300. 
Men da må man melde seg på før 10.oktober.
Noen som allerede har bestemt seg?


 Hund, hund, hund og hund. Det er som baby ganger 10.

Idag er det ikke helt umulig at jeg løper en tur.
8k kommer hjem fra Irland, forhåpentligvis med sekken full av sjokkis og bestselgere - og da kan det være greit å ha gjort unna trimmingsen på forhånd. Ryggen gjør fremdeles vondt og kroppen forøvrig er av bly
men skinner sola fremdeles klokka 4
- lover jeg på den hellige dørstokk at jeg setter til skogs -
(lyvekors, lyvekors)


19 kommentarer:

  1. Heeey! Jeg skal antagelig melde meg på Edinburgh, jentetur med naboen! Hørt om kennel? Eller bli med på jentetur? De har ikke planter over der vet du, bare nydelig fish'n'chips (det var forresten apostrofer), dessuten er det verdens fineste by! Tenk en gang til, da!

    SvarSlett
    Svar
    1. (Heey, jeg lukter apostrofffmobbing, og hadde jeg tatt meg selv en tøddel mer alvorlig, hadde lynredigert og pyntet.)

      Heeey2, skal dere løpe hel på jentetur? Er vel tvilsomt om jeg får reise til selveste Skottland uten mann, han liker nemligen også komikere fra Edinburgh. Kennel kommer jeg aldri til å tørre. Det er jo der hunder forandrer personlighet og blir voldtatte og rabiate. Jeg tenker en gang til!

      Slett
    2. Du, nå er jeg påmeldt og har booket hotell, altså! Siri begynte også å tenke på det, så jeg har en følelse av at Edinburgh blir årets happening i 2013, Berlin gå hjem og vogg! Og så kan vi ha ølbankett på pub etterpå sånn som de kule gutta?

      Slett
    3. Garantert årets happening.
      Og var jeg ikke fristet før...
      Likevel jeg får holde på siste rest av selvinnsikt (og kontroll, for jeg tross alt igang med å melde meg på min første helmaraton), klarer jeg ikke å tøffe meg opp til en distanse på Jessheim, er jeg vel neppe klar for utlandet.

      Slett
    4. Åh, selvinnsikt og kontroll er bare kjedelig! :(

      Slett
  2. Det går annet å ta hunden til utlandet. Bare en vaksine 21 dager før! Seriøst.. jeg skal til Berlin neste år, så da dropper jeg Oslo. I største laget å løpe to maraton på 1 uke

    SvarSlett
    Svar
    1. Hva er vel 2 maraton på 1 uke når det ene bare koster 300kr? Hunden skal får slippe flytur bare fordi jeg vil høre skotsk. Da rømmer jeg heller og blir blindpassasjer i Astrids løpekoffert.

      Alle løper Berlin, det stod i OM-mailen at Edinburgh var raskere!

      Slett
    2. Edinburgh høres fristende ut. Oslo maraton er på salg (foreløpig), lommebokas klarer dette, men beina tror ikke gjør det!

      Slett
    3. (shhh) - ikke si det til noen, men jeg er akkurat på vei til å melde meg selv og husbonden på full distanse (i oslo).

      Slett
  3. Fedons kosthold er supert om man skal bedrive styrketrening, jeg er mer usikker på hvordan det funger på langdistanse. Det er en innkjøringsfase på noen måneder når kroppen skal venne seg til å bruke energi andre steder fra. Det beste er at man finner det som passer best for en selv. Jeg perser stort sett på treningsstudioet med havregrøt i magen :)

    Og fine hundebilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ahh, styrketrening, dårlig samvittighet har mange navn. Her velger jeg den modne minste motstands vei, holder meg for ørene og hevder hardnakket at det eneste som funker er firkløver, litago og blåbærsaft.
      - og havregrøt - helt enig der, ingenting funker bedre og holder deg mett lenger, men da må det være kanel og sukker!!

      Slett
  4. Jeg kan passe hunden, jeg.
    God bedring m ryggen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Pass på hva du sier nå, plutselig har du pakke på dørmatta.

      Slett
    2. Sett ham på en båt på Mjøsa, så henter jeg ham på brygga. Og tar ham med på zumba.

      Slett
    3. - the horror - the horror -

      Slett
  5. Fine bilder alle sammen
    rs

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant!
      Gleder du deg ikke til du og kosehunden skal feire sommerferier sammen og løpe fort i skogen??

      Slett
  6. Edinburgh hører jo fristende ut. Så er det jo så koselig der. Tenk å gå på pub etter løpet da. Jeg er bare sååå misunnelig på de som skal dit. Misunnelig ja, det er ordet!!

    SvarSlett