torsdag 2. juni 2011

GARMIN FOR PRESIDENT.

'tis not costumerservice, but MAGIC.

& The Saga Continues
Alle som har fulgt med eller skumlest den siste måneden har uten tvil fått med seg snippets av mine gps-problemer. Min Garmin 305 mistet modeknappen etter flere måneder med hark og dårlig kontakt. Klokka virket men jeg kunne ikke forandre på innstillinger eller slette økter. Den hadde et digert hull i siden og svette var like skummelt som regn.

Kjøpt i Jan-09, selve symbolet på min begynnende løpekarriere, var den nesten 2,5år gammel, way over garantien tenkte jeg og bestilte ny, samme modell. (1100kr mpx)

- og sånn gikk det:
  1. Straks den nye var i hus, tok 3 dager, ringer jeg garmin kundeservice. Dette var fredag. De forteller meg at jeg har 5år reklamasjon og gir t-skje instruksjoner om hvordan jeg skal fylle ut support skjema. - vi skal nok fort få deg løpende igjen - sa unggutten før han la på. (hah, sa kyniske meg)
  2. Jeg fulgte instruksjoner og fikk vedleggskjema, egenkopi og adresselapp på epost. Kundeservice for dummies, fabelaktig, rett fram og ingen spørsmål.
  3. Lørdag, leverte jeg klokka på posten - pakket i sykkelmengder med bobleplast.
  4. Mandag kl.8.00, får jeg mail om at klokka er mottatt av Garmin.
  5. Mandag 9.00, ny mail om at saken er Completed. Jeg ringer det oppgitte nummeret og får beskjed om at jeg får ny klokke på garantien.
  6. Tirsdag henter jeg splitter ny klokke, i originalboks med pulsbelte og alt tilbehør på posten.
Som sagt, ikke kundeservice - men magi.

Så nå har vi 2 stk. 305. En til meg. En til 8k
- og hvis Garmin noen ganger kaster seg på telefon og lesebrettbølgen, kan det hende jeg bryter alle mine prinsipper og bytter ut 90-talls mobilen min.
Jeg håper selvfølgelig det aldri skjer, for da får de mindre tid til magi og jeg blir som alle andre.

NB! Det er jo litt tankevekkende at jeg er i salig sjokkbliss kun fordi jeg har opplevd
god elektronisk kundeservice?


Treningsrapport kommer ikveld, må bare få løpt litt først
, med nyklokkene -))

17 kommentarer:

  1. Det spørs om Polar er så magisk.
    Hva med de nye skoa?

    SvarSlett
  2. Nydelig!! Man burde vel egentlig ikke bli rørt når man leser om god kundebehandling men... (c:

    SvarSlett
  3. - nei ikke sant, det burde jo egentlig være en selvfølge!

    Søster: Jeg kjøpte 2 par, NewBalance 1080 og Adidas Ride 2. Adidasene fordi jeg har de fra før og de var på salg, gjemmer de innerst i skapet så slipper jeg kjøpe nye neste sommer. (thrifty)

    SvarSlett
  4. raviross sier
    fantastisk ikke til å tro
    2 par nye sko???

    SvarSlett
  5. Ravi: Ja, jeg fikk jo et par i bursdagsgave, så da kunne jeg kjøpe et par til og spare til neste år

    , hilsen sparsommelige sonja.

    SvarSlett
  6. Super service! Det vinner de nye kunder på:-) min klokke lever wnda, men er ikke så mye brukt de siste mnd.

    SvarSlett
  7. Fantastisk! Det er sånn det bør være. :o)

    SvarSlett
  8. Så herlig med god kundeservice. Det er kjekt å vite for meg som har garmin selv:) Jeg har også adistar ride sko..synes de er litt harde, men fungerer helt ok på foten:)

    SvarSlett
  9. Wow! Kanonbra! (som innbitt Polarfan, MÅ jeg bare tilføye at jeg har hatt klokka mi på service hos dem to ganger og i begge tilfellene har det vært superrask service! Herlig!) :-) God langhelg! :-)

    SvarSlett
  10. Det er jo godt å høre at også Polar tar vare på kundene sine,
    (visste ikke at det fremdeles fantes trofaste fans, tsk -))

    Marit: Jeg tar ut sålene og stapper i slike røde Soles, da blir de enda hardere, tar flere mnd-er før jeg kan løpe uten å bli nummen
    - men det ser ut til å virke, bank i bordet, så da fortsetter jeg med NB/Ride rotasjon. Liker at Ride er så høye på ankelen, gir mye bedre støtte enn NB.

    SvarSlett
  11. Beklager forvirringa! No har eg retta det opp etter tjuvstarten min med navn.... Vil jo ikkje rote det til for nokon.

    God kveld frå no Løpefrø.

    SvarSlett
  12. Det går så bra så!
    Løpefrø var forresten
    et veldig fint navn, la deg til i sidemenyen, så jeg får fulgt med på fremgangen -))

    SvarSlett
  13. Nå ble jeg enda mer glad i Garmin. Super klokke, står opp fra de døde i vanskelige perioder, og t.o.m. prikkfri og superrask (!) service!

    Ser fram til rapport - jeg lurer forresten på å kjøpe meg en løpecaps i dag (!) - anbefalinger?

    SvarSlett
  14. - selv om jeg er capsorakel og aldri å se uten, har jeg dessverre begrenset erfaring. Bruker nå en helt enkel adidas solkjerm som er helt grei, (selv om du får høysåte hår, Bjørn Borg go home).

    Kjøpte jo en rådyr sak med gummiskjerm, solbeskyttelse og fancystoff i vinter med når våren kom ble den rett og slett for varm
    , grenseløst annoying for når trenger man ellers solblokk??

    SvarSlett
  15. Har også en skjerm, men føler meg dum i den, siden håret har en tendens til å stå rett opp i den. Kanskje fordi håret mitt er så kort.

    SvarSlett
  16. Tro meg, før du når stadiet stram hestehale som vaier i vinden, mens du lett på tå, forserer mörderbakker
    , er kort rettoppfrisyre
    det beste alternativet.

    - jeg har nettopp gått gjennom de fleste variantene, inkludert piasavahottentott som kommer rett etter og har nå nådd første stadium på høysåte.

    (savner min utvaskede, digre, helt ødelagte gulcaps ekstremt, den dekket hele hode og ingen så hvem du var eller om du hadde vasket håret denne uka.

    SvarSlett
  17. Hm. Jeg får visst ta meg en runde og titte på det som fins. For caps må jeg ha, ellers blir det vel solstikk neste.

    SvarSlett