tirsdag 24. august 2010

DAGENS TRENING (Intervall)


Intervaller
på Mølle.


1km oppvarming
0,2km gange
5 x 1km (10,7 - 11,2)
0,8km subb
+ 0,2km pauser imellom.




Superstiv i høyre legg - melkesyre fra første minutt og værst i pausene, kan være de nye skoene, brukt for 3.gang, men mest sannsynlig svake legger.


Bad? Det sa NEI NEI NEI i hjernen (5,30 er Bolttempo for enkelte) og den eneste måten jeg greide å gjennomføre nr.5 på var å love meg selv, uten lygekors, å skippe 500 & 200meterne jeg hadde planlagt etterpå. Det ble 0,8subb istedet.

Good? Strammingen bak venstre kne som jeg alltid får på mølle uteble - dette kan også være skoene - og det er jo typisk og vanlig - høyre dårlig, venstre bra - jeg misunner grønt og grådig alle symmetriske individer uten halte skjevstillinger!!
+ mini progressjon - for første gang startet jeg på 10,7 (ikke 10,6)


Lette fram pulsbelte for første gang på uker - men kan ikke se noe forskjell - gjennomsnitt 157 & max 178, og det er like høyt som vanlig, merk at 157 er inkludert alle gåpausene.

Psstt - for spesielt interesserte (siri) har jeg nettopp latt meg fortelle at:
Vassfjelletrundt går for å være Trøndelags tøffeste løp - og kamikaze hvis det regner - men det gjør det jo nesten aldri i de trakter, no worries.

7 kommentarer:

  1. Jeg er fortsatt like imponert over at du klarer å løpe intervaller alene! 1-kilometere - de er jo laange... Så klapp klapp (og du fortjener potetgull og rødvin i kveld! :) )

    Sikkert lurt å trene leggene med tåhev mens man pusser tennene,sånn som Siri sverger til - jeg prøver å gjøre det når jeg husker på det - så slipper du å ende opp med sånne fæle sokker som jeg må bruke...

    SvarSlett
  2. Jeg er heftig premiert med gullvafler & pizza :-)

    Tåhev og tannpuss høres ut som en glimrende ide - selv sverger jeg for tiden til høye hæler - ingenting gjør meg stivere i leggene - og det må jo bare bety at det virker???

    SvarSlett
  3. Intervaller på mølle, alene. Respekt!

    Bra jobba!!


    Jeg er litt jojo hva angår Vassfjellet rundt. Får lyst når du sier det er kjent for å være hardt da:-) Må bare tenke på Travern også, 6 dager senere...

    SvarSlett
  4. hei
    trønderjogg gjennomført
    regn,vind,surt
    48,25
    mest fornøyd med hælen,ingen smerter underveis

    SvarSlett
  5. Smertefri burde = sprek, da hadde alt vært så mye enklere :-)

    SvarSlett
  6. Takk og takk for helsing :-)

    Heldigvis kom det ikkje like mange gjester i dette kalaset som i det førre, puh, kåna er nok ikkje heilt klar for mange slike kalas på rappen enno. Det kom berre to gjester - ein liten hund som fekk ein tørrfisk og var glad for det, og ein annan gjest som faktisk ikkje berre laga middag til seg sjølv, men til meg også. Bjørnebær hadde han vore ute i skogen og plukka også, i regnveret, med den vesle hunden, og trur du ikkje han overgjekk seg sjølv og bakte ein pai til meg. Så eg er godt nøgd :-)

    Hels til gjengen din, stor klem :-)

    SvarSlett
  7. - ahhh the bliss of de nygifte :-)

    SvarSlett