tirsdag 9. februar 2010

HJERNEVASKET.




22 Februar kommer Min Kamp 4

og jeg er irritert.


Utålmodig og grønn av misunnelse, manipulert og arrig. Hadde jeg ikke allerede marionettedinglet i forventning hadde det blitt boikott.




Overalt hvor jeg snur meg er det spoilere, tekstutdrag og pirrende jippos. For det handler om sex denne gangen, en purung Karl-O siklende etter ulovlige småjenter med lærerstjerner i blikket.

Pengemaskina klirrer mer enn noengang, hype og adjektiver, intimt, ekstremt, naken (vg) ejakulasjoner, rå, rå og til og med litteraturhistoriens sterkeste libido (cha-ching og spoilerklikk på eget ansvar).


Javel så har dere lest boka da, lenge før oss andre og in my face - jeg skjønner at bokklubber, forlag og aviser vil tjene penger, men fortsetter det slik vet jeg alt før uka er omme. Det er provoserende, manipulerende og jeg vil også lese - NÅ (uten detaljert forhåndskunnskap)

- men ikke fff om jeg styrter over og heller de 300 i spoilerpungene deres, nysgjerrigheten er vekket, pinnelimt - men nå er det nok, jeg lukker øyne og ører, tvangstålmodig
- og boka låner jeg på biblioteket!

Finn nærmeste bibliotek hos bokelskere.no


2 kommentarer:

  1. Hehe, skjønner godt at du blir frustrert, for det er jo "spoilere" overalt. Jeg er vel en av de få som liker å lese og som ikke har lest ei eneste setning i "min kamp" serien. Ikke har jeg tenkt til det, heller. Blir nesten litt "anti" Knausgård nå når alle andre er så fascinert :D Ja, jeg er rar.

    SvarSlett
  2. Slike anti-følelser bør pleies og blåholdes, langt vekk fra avslørende tekstutdrag og elleville bloggere :-=
    - for kommer du for nær, åpner den første og holder ut til midten er det for sent,

    - og jeg hører faktisk til blant de som hevder å ha kritisk distanse :-)

    SvarSlett