fredag 29. mai 2009

DET ER EN HERLIG MORGEN.


Solen skinner og jeg drikker kaffe og spiser reker. Store, smakfulle og skrellet med egne hender. Nettopp, her i huset skreller vi reker - pillingen kan de ha for seg selv. 3 dager på rad nå har jeg tilbrakt en time i rekebøtta med frosne fingre og rogn under neglene. Nå høster jeg mine laubær - reker døgnet rundt. Ravnkloa og Forrest Gump.

17kr/kg på Kiwi og kanskje er det bare meg som ikke har fått med meg at reker har blitt hverdagsmat - men synes da å huske at det brukte å være mye dyrere - if not har jeg gått glipp av mange års nytelse. Istedet for en obligatorisk sandwich-is blir det SMØRBRØD - mitt eget private smørgåssbord. Is til barna - en kg reker til meg - helt ærlig? Is til barna - is og reker til meg. Skal man først fråtse som en svenske hører desserten med + et himalayaberg av sitroner, majones og rømme. (Det er jo nesten ingenting i disse tubene)

Det blir en fin, fin dag.


2 kommentarer:

  1. Mmmmm - selvpillede reker er yummiest - eneste problemet er at det tar lang tid - også er det litt mye gris for penga - ellers er det livretten.

    SvarSlett