onsdag 30. mars 2011

LOVEY DOVEY

Gjennomsnittsfart - 6,45/km, temp 3+
Første rolig tur i pratetempo ever, uten mp3 og med hele setninger.


Mandagens 28.mars
Nå var ikke farten all verden men med smørsia og godviljen stilt inn på vårlig optimisme er det kun solvibber å hente fra mandagens trening.
Viktigst: Lærdom fra visere sportsutøvere enn meg:
Northug, Astrid & Silja.
The importance of Kjærestetrening
: å ta med sin bedre halvpart på tur. Don't tell 8k.



Det spiller ingen rolle at hovedårsaken til at vi småpratet, ehh sorry- mente flørtet oss gjennom løypa var at 8k hadde rotet bort Ipoden og nektet å løpe hvis ikke jeg også la igjen musikken hjemme. Eneste grunnen til at jeg ikke sank rett tilbake i sofaen var lovnader om underholdende anekdoter fra helgas fotballfyll i hovedstaden.
- de fikk oss igjennom 7,5km.


Ytterligere gladvibber
- Helvetesbakken ble løpt opp, joda jeg måtte stoppe en km.senere for å tøye leggen og så igjen for fotografering, og helt på slutten fordi det var gravd et hull midt på gangstien og jeg ikke fant omveien, men:
- Kom opp hele Helvetesbakken, sa jeg det?
- Ingen gåing i bakken fra helvete.
- HELVETESBAKKEN!!!!
& - hvis noen lurer på hva som foregår på bildet er der en studie av den nye brua - og en human imitasjon av hjulet. - it's art!


 

Tirsdag 29.mars, igår.
Ble det spinning og styrketrening (Stram Opp)
Ikke like gøy som sist. Pulsbeltet hadde dårlig batteri og hoppet opp/ned, 30 slag forskjell i sekundet & maxpulsen for timen var noen minutter rundt 140. Mesteparten av tiden lå jeg og vaket rundt 120 & da var max satt til 187 (aldersbestemt).

Den opprinnelige instruktøren var tilbake, og hun var mot mistenkt hverken håndballspiller eller heavymetalentusiast, dvs, jeg spurte jo ikke så det kan jo hende hun er begge deler, men det var nå i det minste ikke synlig utenpå eller i musikkvalget,
- som forøvrig var ufattelig kjedelig
, 8min oppvarming med tekstløs bakgrunnsmusikk.
- like kjedelig var pausen på 3min i midten
, datt nesten ned i hvilepuls, da jeg hverken var disiplinert
eller inspirert nok til å holde intensiteten.

Styrketreninga var forresten også ganske bleh.
Sånn kan det gå - Stigning og Fald.

Lørdag: Sprang jeg en helt ordinær
, kollapsinkludert, 5km på mølle.
Idag skal jeg enten hvile eller løpe bakkeintervaller.
Elle Melle Mølle.

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med å ha beseiret helvetesbakken!

    SvarSlett
  2. haha..tror alle har helvetesbakker:) Jeg løper opp mine, men er sikker på jeg kunne gått opp i raskere tempo enn hva jeg gjør når jeg småskrittjoggger dem opp :)

    Jeg vil også ha en kjæreste jeg kan småprate med på tur...slik det er nå må jeg ta til tkke med hyggelige hytteplanløpere og en hund som lar seg bli distrahert av alle tisseflekker langs løypa..

    SvarSlett
  3. Død over Mordorbakken, men det triste er at de må drepes hver eneste gang, (-

    Marit: Det var koselig med kjærestejogg altså, selv om han jeg sprang sammen med ikke hadde noe anelse om at det var det vi drev med.
    - men helt ærlig
    , er jeg en taus mp3jogger.

    Musikk over småprat anyday!

    SvarSlett
  4. Fantastisk, en helvetesbakke er beseiret, ingenting fryder meg mer å lese. Og nå skal jaggu mannen her kjeppjages ut på kjæresteløpetur også, grønn av misunnelse som jeg er på alle dere.

    SvarSlett
  5. Oj, gikk glipp av denne, jeg! Når du bruker mer kreative titler enn "dagens trening" osv. går ting meg hus forbi ;)

    Æsj, innimellom er det ikke like gøy, men hold ut og ikke gi opp spinningen likevel! Jeg hadde en kjip spinningopplevelse i går - mest pga. en fyr som lukta dritt og som spredde svette, sikkel og snørr i flere meters omkrets - men det er bare å krysse av i boka og håpe på bedre lykke neste gang.

    Musikk er helt klart myyyye bedre enn all slags småprating underveis!

    SvarSlett
  6. Jeg begynner å forstå hva du mener med alle disse gufne spinningluktene, svette, fis og sure tær - i et lite tett rom!
    isj,

    Trur jeg nettopp greide å overbevise meg selv til å droppe innesykkelen til fordel for uteløping i morgen.
    - sikkel og snørr??
    ISJ.

    SvarSlett
  7. Det var SO GROSS! Det er vår - kom deg ut!

    ;)

    SvarSlett