torsdag 15. oktober 2009

DAGENS TRENING. (12km)


Gjennomsnittstid - 5,51/km (10,3) - 12km. Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 167/185

Rutinemessig og programmert langtur (puh). Totalt 12,4km og høstens første tur i kuldegrader - minus 4 på det kaldeste. Blå på lårene men resten av kroppen var mer enn varm nok - 3 lag på overkroppen var kanskje i meste laget og vottene ble kastet underveis. Klokkeklar kjølig luft og frosset gress. Lett å puste og lett i kroppen. Bank i bordet og kråker på taket men det er faktisk første gang jeg både har følt og ytret noe lignende - det var jo tungt innimellom og sumo-dunkene i asfalten har ikke forsvunnet - likevel - opptur.


Faktisk så opptur at jeg ikke engang har tenkt å nevne at det gjorde vondt alle de vanlige plassene og at jeg egentlig hadde tenkt å løpe 15km men hadden en liten mental latskapssvikt. (Synd for 15 ville sikkert gått fint idag.) La også inn en 400m spurt på slutten - kun for å bevise for meg selv at jo da 15km - no big deal og jeg har ikke tenkt å si et ord om hvorfor denne spurten ikke var på de logiske 500m det var til døra. No siree - opptur hele veien.


Til og med pulsen var lavere. Lenge siden jeg har vært nede på 167 og egentlig var den enda lavere - kun trukket opp pga tullet på begynnelsen ( se grafen). Vet ikke om det er området eller pulsbeltet - prob. begge deler.

Ellers: Trusekant gnagsår på rompa og verdens beste mintsjokolade.

2 kommentarer:

  1. hei
    hurra,er på + India første gang på 18mnd

    3 mø idag(16.10)
    10 km 44,25(23,13-21,12)
    det gikk rimelig fort(årsbeste)

    skal du løpe 1/2 eller 1/1 til neste år,bestemmer du deg senere?

    SvarSlett
  2. Rimelig sikker på at hel er ute - mm det skjer noe helt usannsynlig med form og kropp - so foreløpig er det halv - og det skal mye til før jeg klarer det også.

    44 var jo fort til å være 'nyfrisk'.

    SvarSlett