lørdag 29. august 2009

DAGENS TRENING. (8km)


Gjennomsnittsfart - 6,06/km
Gjennomsnittspuls - 170 ( fremdeles altfor høy) Maxpuls - 180.

Den normale rutine nærmer seg og første babyskritt var lørdagsvaner. Trening & Coop. Det var 8Ks første trening på 4 uker. Rolig og pent i kraftig motvind. Fordelen med fram-og-tilbake-løypa er selvfølgelig motvind = medvind motsatt vei. Forunderlig yin og yang tur. Oppover gikk det lett og det føltes som jeg kunne løpe evig. Nedover var et slit som ropte etter dusjen.

Vi sprang sammen de 3 første. 8K ga seg etter 5 og jeg fortsatte til 8km. Kunne og hadde delvis planlagt å fortsette til 10km - men siden alt stemte stoppet jeg på 8. Litt bakvendt resonnering men da det var flyt, glede og tom foten kjentes bra ut - ville jeg stoppe på topp - uten vond fot, hivende pust og gnagende fornemmelser om overdrivelser. Det viktigste nå er at foten holder - helst kureres - til løpet i September.


Rolig løping og egobygging er masterplanen jeg skal lure psyken og fotstell med.

Hemmeligheten bak dagens koseløp er jo selvfølgelig flat løype og liten fart - og det hadde sikkert vært like beep som vanlig i mer kupert terreng - men jeg lar meg gladelig lure og later som ingenting - planen virker :-)

Etterpå - vill og sulten lørdagshandling - som vanlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar