onsdag 9. november 2011

SLAPPENFISKERI

Gjennomsnittstid - 6,14/km. Første km 7,04. Siste 5,11.
Fornøyde med at farten lå godt over 6.

Laber uke
Ikke blir det trening idag - og ikke løp jeg igår heller. Dagens faller ut pga. bookcrossingmøte og igår var det helsa og sønnens hårklipp
, som han ikke møtte opp til.
Hadde jeg vært i bedre form med fungerende hjerne, hadde jeg hoppet inn og overtatt
- opppussing in demand.

Skjønner ikke helt hva det er som feiler meg. Har hatt vondt i hode ei hel uke+. Bihulevondt og har knasket chili og hvitløk som operamints i håp om at ting skal løsne. Kroppen er så stiv at jeg må røre meg i sakte kino - alle musklene virker angrepet og raske bevegelser gir kink. Ting som å bøye hodet, se til siden og krumme ryggen er neste umulig. Stikker jeg fingeren inn i skuldra rykker det i øyenlokket. Bøyer jeg nakken blir jeg kvalm.

Tirsdag: (tøyespion)
- men 13km i jordbærløypa greide jeg å gjennomføre. Montro om det er derfor ingen vil høre på klagesangene mine. Jordbærløypa ble valgt nettopp fordi det er 2km runder og jeg kan hoppe av når som helst - og er aldri lenger enn 1,5km hjemmefra.
Opp og ned. Lomma full av skinke - igjen, men hunden er like sær.

Jeg ble ikke verre (metinks),
men garantert ikke bedre.


Pc-lys, sittestilling og stive typingskuldre hjelper heller ikke, så jeg har prøvd å begrense meg. Blir det ikke bedre
- får jeg ta både data/lese/løpefri til det går over.
Eller ihvertfall skrive ultrakorte innlegg.
Her og nå er ihvertfall grensa nådd
- må hvile - på gulvet - til bussen går.

Ellers: Fivefingerjogg på mølla lørdag. (4km)

10 kommentarer:

  1. Huff, så fælt. God bedring! Jeg må snart ta ferie fra tastaturet selv, for nakken og skuldrene er så stive at jeg nesten ikke kan røre meg. Da passer det jo bra at vi har sånne intellektuelle, finkulturelle arrangementer vi kan gå på i stedet!

    SvarSlett
  2. Kulturbitches in action -)

    Jeg kommer tidlig så jeg rekker å spise billigsuppe først.

    SvarSlett
  3. Vet ikke om det er til noen trøst, men nå, for toden er det mange med samme symptomer som deg. Tøft av deg å løpe så lang når du er dårlig!

    SvarSlett
  4. ÅÅÅÅÅ- høres ikke så bra ut, men pause kan man jo ta - dessuten vet jeg at yoga er fantastisk for stive skuldre så jeg prøver å få med meg to yogaøkter hver uke, og det funker. Dessuten vil jeg også dra på kulturelle ting sammen med deg :-) Kanskje du kan bestille billett til Kirkenes i slutten av februar - da skal Vigdis holde skrivekurs på Finnmark internasjonale litteraturfestival!

    SvarSlett
  5. Au, au, au. Det der høres ikke godt ut. Alle rettigheter til dyp og selvforsterkende selvmedlidenhet. Imponerende at du klarte løpe så langt på tross av det! God bedring!

    SvarSlett
  6. Høres ut som samme gruffet jeg hadde nettopp. Hadde vondt i hodet og nakken i flere dager, før jeg "endelig" blei forkjøla.
    God bedring!

    SvarSlett
  7. Ania&Tone: Det burde ikke være noe trøst med det at flere lider av det samme gir meg ihvertfall et håp om at det går over - snart.

    Solgunn: Yoga er supertrim. Blir like sjokkert over hvor stiv jeg er hver gang jeg forsøker - og det er når kroppen er normal - idag hadde jeg ikke overlevd.

    Duuuu, hvor du menger deg med Vigdis, når dere blir bestevenninner kan dere invitere meg på fest, du er selvfølgelig selvskreven kulturbitch!

    Jannicke: Satte nesten kaffen i halsen da jeg så at du hadde kommet tilbake fra Kina, må over å lese maratonrapporten asap.

    Takk for de gode bedring-ene
    , men tror dere må prøve litt hardere for her er det lite bedring. Konsentrer dere!-)

    SvarSlett
  8. Her i huset har flere av oss hatt det samme. Jeg tror dessverre at det eneste som funker er å vente til det går over, men du skal ikke se bort fra at det går litt raskere hvis du ligger på sofaen under teppet istedenfor å løpe 13 km. Te med honning, fjernsyn, god bok! God bedring!

    SvarSlett
  9. Ditt råd er gospelfulgt.
    Sofa, sjokkis og max 5 setninger tastet. - og mer tv enn det er mulig for et normalt veltilpasset menneske å forestille seg.

    Regner med jeg spretter opp og er ute å løper før soloppgang, 3 dager fri og jeg dasser rundt i stilongs og smash.

    (Lurer på hva det er som går siden så mange har lignende symptomer.)

    SvarSlett
  10. Jeg synes 13 km høres bra ut, jeg :-) Men jeg håper jo at formen din blir bedre, det er ikke godt å gå rundt og hangle...

    Det var kjempekoselig å treffe deg i går :-D

    SvarSlett