Det ene snøfrie øyeblikket jeg så langt har hatt på påskeferie.DonRoss med Lade i bakgrunnen.
Påskeferietrening
Igår løp jeg 10km på Lade. 6,21/km
Planen var å unngå slaps og snøføyk og finne en innendørsbane. No luck, så revurdert plan ble 3 runder rundt Ladehammeren = 9km - helt til Donross i tet, skar til venstre og det ble ei gjennomkjøring av Tordenskioldløpet istedet. Et løp jeg nå har bestemt ikke passer inn i min timeplan. Altfor mange oppoverbakker og alt for få deltakere. Psyken er ikke sterk nok til å være sistemann i oppoverløp. Jeg må bade i mengder.
Dessuten har jeg vondt i venstrefoten.
Pluss: Eller tvangsoptimisme:Det er viktig å sammenlikne seg med sine nærmeste og dagens oppløftende resultat er at jeg enda har 6år igjen før jeg når toppen. 9år inn i karrieren kunne opphavet, også kalt gammelross, skryte av tider som 1,19 på halv
, 36 på 10 og 9 på 3.
Riktignok var han 10år yngre enn jeg vil være 9år inn i min karriere, men det er 6 lange år til 2018 og forhåpentligvis har jeg karret meg under 55 og 2t
- før den tid.
I mellomtiden har jeg vondt i foten.
Påskas eneste andre trening var
5,2miles på mølle, tirsdag.
Det verste med å løpe miles, bortsett fra at man føler seg undermåls fordi man ikke har nok teknisk innsikt til å stille mølla inn på kilometer - er at det tar evigheter å komme til 1. Økta var en lapskausaffære med nye sko. Litt forsøk på intervall, mye gåing, vonde fotbuer og stive legger. Det kommer til å ta tid å venne seg til disse skoa, sannsynligvis mye lenger tid enn de 3 ukene som er igjen til Sentrumsløpet.
Det snør i midten. Det har snødd i ett siden jeg ankom. Noen ganger sol og sludd, andre dager reinspikka julesnø med kuldegrader. Så mye snø at morgendagens familieaktiviteter kommer til å stå i mellom ski og svømming. 1 i marka og 6 på Pirbadet.
Guess who?
Mandag reiser vi hjem til våren.
Bildet under er dagens påskevær. Det nederste fra siste løpetur før avreise. 12,5km på flat asfalt i vindblåst 6 tempo. En helt ok tur jeg mot normalt var fornøyd med - er det ikke da typisk at den ikke har blitt dokumentert.

Nidar, sofa, data, nidar, sofa, pizza og nidar
, vond i hofta, kneet og leggen.
Har jeg avslørt hver påskedetalj.
Flere som er på sofaferie?










