Viser innlegg med etiketten Løype Ladehammer'n. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Løype Ladehammer'n. Vis alle innlegg

torsdag 5. april 2012

PÅSKEFERIE (Totalt 18km)

Det ene snøfrie øyeblikket jeg så langt har hatt på påskeferie.
DonRoss med Lade i bakgrunnen.


Påskeferietrening

Igår løp jeg 10km på Lade. 6,21/km
Planen var å unngå slaps og snøføyk og finne en innendørsbane. No luck, så revurdert plan ble 3 runder rundt Ladehammeren = 9km - helt til Donross i tet, skar til venstre og det ble ei gjennomkjøring av Tordenskioldløpet istedet. Et løp jeg nå har bestemt ikke passer inn i min timeplan. Altfor mange oppoverbakker og alt for få deltakere. Psyken er ikke sterk nok til å være sistemann i oppoverløp. Jeg må bade i mengder.
Dessuten har jeg vondt i venstrefoten.


Pluss: Eller tvangsoptimisme:
Det er viktig å sammenlikne seg med sine nærmeste og dagens oppløftende resultat er at jeg enda har 6år igjen før jeg når toppen. 9år inn i karrieren kunne opphavet, også kalt gammelross, skryte av tider som 1,19 på halv

, 36 på 10 og 9 på 3.



Riktignok var han 10år yngre enn jeg vil være 9år inn i min karriere, men det er 6 lange år til 2018 og forhåpentligvis har jeg karret meg under 55 og 2t
- før den tid.


I mellomtiden har jeg vondt i foten.


Påskas eneste andre trening var
5,2miles på mølle, tirsdag.
Det verste med å løpe miles, bortsett fra at man føler seg undermåls fordi man ikke har nok teknisk innsikt til å stille mølla inn på kilometer - er at det tar evigheter å komme til 1. Økta var en lapskausaffære med nye sko. Litt forsøk på intervall, mye gåing, vonde fotbuer og stive legger. Det kommer til å ta tid å venne seg til disse skoa, sannsynligvis mye lenger tid enn de 3 ukene som er igjen til Sentrumsløpet.

Det snør i midten. Det har snødd i ett siden jeg ankom. Noen ganger sol og sludd, andre dager reinspikka julesnø med kuldegrader. Så mye snø at morgendagens familieaktiviteter kommer til å stå i mellom ski og svømming. 1 i marka og 6 på Pirbadet.
Guess who?

Mandag reiser vi hjem til våren.
Bildet under er dagens påskevær. Det nederste fra siste løpetur før avreise. 12,5km på flat asfalt i vindblåst 6 tempo. En helt ok tur jeg mot normalt var fornøyd med - er det ikke da typisk at den ikke har blitt dokumentert.

- hvis jeg da legger til nøkkelord som:
Nidar, sofa, data, nidar, sofa, pizza og nidar
, vond i hofta, kneet og leggen.
Har jeg avslørt hver påskedetalj.
Flere som er på sofaferie?

mandag 26. desember 2011

GOD JUL (10km)

Gjennomsnittstid - 6,08/km (10km)
Rakk akkurat å trimme unna før stormDagmar satte inn.
På bildet: 8k og donRoss - fotograferende baktropp = moi.


MEN, før julesmalltalk,

GOD JUL & NYTTÅR.


, som kan sees fra bildet over er det langt fra white christmas i midten. Vi løp på Lade, rundt Ladhammer'n, for der er det nesten alltid vår. Bart, noen flekker med is og godt strødd. Perfekt.



Jula så langt har fulgt - same procedures as last year, james -
Stille, rolig og full pakkefrenzy. Vi har vasset i konfektesker, spist fjell med julemat og åpnet julegaver til langt på natt. Et direkte resultat av 5 generøse katter, en påtenkt hund og diverse engler.
Pur nødvendighet i små familier.

Bloggrelevante julegaver:
3 bøker (men den viktigste er på vei i posten iflg. 8k)
og 2 gavekort på XXL.
Utfordringen her blir å IKKE kjøpe mer ullundertøy.
Bøkene var Mesteren og Margarita, (tusen takk Line - jeg har ikke lest den.)
Ei bok om lydige hunder og ei om kinesisk kultur.
Hundeting var høyt oppe på ønskelista - selv om jeg nå etter en samtale igår, innser at jeg kanskje burde allergiteste meg og 3k
, før hundekjøpet.
Hmpff, jeg hadde tenkt meg en mer hode i sanden approach - slutt å nys gut, du er bare forkjøla. Må gå noen runder med selvet, skjønner jo at testing er smart, men allergi betyr ingen hund og det blir for trist.


Ellers:
Jeg har lest ca 20s Michael Connelly, som en tjuvstart på prosjekt 2012
og løpt 2 ganger.

6km fivefinger på mølle og gårsdagens vårlige prestorm 10km. Første tur ute etter sykdommen og det føltes såååå mye bedre enn mølle at jeg tror jeg holder på å bli frisk.
How's that for positivity??

Nå skal jeg ta fram juleskrubben og klargjøre for juleselskap.
Diverse oppdateringer og alvorlig framlegging av neste års mål kommer etter nyttår. Alle sider og skritt må med.

- fortsatt god jul til alle!