onsdag 2. oktober 2019

Stavangerkapitlene (2019)

Etter stående vindrikking (rygg) på Bøker&Børst torsdag, hvor jeg for første gang gikk hjem blant de første, sa nei til dansing og sirkus, kom jeg likevel sist til frokost og passet på dagens første ekspedisjon (Stavangers beste bokbruktbutikk) (husker ikke navnet i farta, må spørre).


Kunne vært hvemsomhelst, men det er altså Petter og Agnes.

Første arrangement kl.14
, siste liten, sist inn døra, med vilje
, fordi jeg brukte hele formiddagen på å starte dette innlegget.

Agnes Ravatn i samtale med Peter Strassegger.
Om nyboka si Dei Sju Dørene og livet på landet.
Har skyhøye forventinger til boka. Har lest jublende overskrifter og hørt rykter om litterær krim, høy spenningsfaktor og tørr satire. Longtime lesere husker kanskje at jeg ikke var videre begeistre for Ravatns forrige roman Fugletribunalet, men jeg vil da minne dere på at jeg har fangirlet over alle essays selvhjelpsbøker og landlivbetraktninger.
Ingen annet å bemerke.

Flere bemerkninger klokka 17.
Helle Helle og Trude Marstein, om fornuft og følelser
, om hvordan de skriver bøker, ikke hvor, når og hvorfor..
------------------------

Går for gull
Allerede ferdig med Udyr av Kristine Tofte
Om: Skoleleie ungdommer og norrøne husdyr

Har ventet utålmodige på ny Toftebok siden Eirabu.
Litt trist for at det ble ungdomsbok. Det er for lite kyssing og går for fort. Tror nesten ikke at jeg sier det siden klagen min i Song for Eirabu var preteensex (de var 14).  Eller det burde ihvertfall vært lagt ut som serie, eller trio. Hadde såvidt fått på meg pleddet før boka var ferdig.

Når det er sagt var boka en glede å lese.
Akkurat hva jeg trengte etter mye dystert kapittelsnakk (klima, sæd, elde).
Akkurat hva hode-i-sanden-meg trengte. Gullepler, evig liv og magiske dyr.
Felte et par tårer til den kua. Fordi hun ble så glad







To be continued..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar