torsdag 28. juni 2012

DAGENS TRENING (8km)

Gjennomsnittstid  -  6,19/km.  Temp? Varmt & fuktig.
Puls, gidder jeg ikke sjekke før formen blir bedre

Tenke seg til et ordinært treningsinnlegg.

Dagens 8km i Hjemmeløypa.
Fart, melkesyre, stopp og subb hopper jeg over.
Det som er verd å merke seg ved dagens tur er at jeg forlolt dørstokken 6.00. En siste krampetur før feriemodus og pakkefrenzy tar over. Snublet ut i halvsøvne med et youghurtbeger i ene handa og 3 søppelposer i den andre. Effektiv early bird - helt til jeg begynte å løpe.
Jeg nevner det likevel - etter 1km på 6,35 var høyreleggen så syreforgiftet at jeg bare måtte stå rett opp og ned til det gikk over - tok flere minutter.

Aha opplevelse: Ingen tissestopp.
Kan det komme av at jeg ikke hadde rukket å bælme unna de sedvanlige 9 kaffekoppene?



Resten av uka:
Onsdag 27.juni: 8km gåtur for å hente barn i barnehage.
Tirsdag 26.juni: 12km Hestestien og kvalifiserer til ukas langtur.
Søndag 24.juni: 8km rusling i fossregn med 5k. Kafe i midten.
Lørdag 23.juni: 11km lapskausintervaller på mølle
Fredag 22.juni: 11km på Jessheim. Spenstrunden.

Målet var å løpe minst en kort langtur 11/12km. Det fikk jeg til. Som vanlig er uka blottet for alternativ trening og overkroppen skriker. Prøvde med noen situps på lørdag men ribbeinet/sidemuskelen er fremdeles vond. Heldigvis kjenner jeg nå ingenting når jeg løper  
- og nesten ingenting etterpå.


Intervallene ble bare tull. Det går jo framover men all fart over 6,30 er fremdele sprint. Jeg hadde ikke brydd meg så mye hvis jeg ikke hadde blitt så forbaska sliten. Nesten så det hadde vært bedre å løpe uten klokke. Da hadde jeg bare følt på slitet, kunne innbilt meg at det stod i samsvar med prestasjonen
- og plystret hele veien hjem.


Det er så tegneseriegrønt ute at jeg tror Disneyland skal få problemer med å matche.


Imorgen er det altså ferie
- og neste gang jeg skriver er det i fremmed land - eller kanskje ikke før jeg kommer hjem. Det går rykter om at vår vertinne er nettløs. Jeg vet ikke helt hva som skremmer meg mest - 12timer på fly - eller 3uker uten internett?  
Sure tenåringer og mor på kafe - hele dagen.

Kattepasserne er på plass. Bagene pakket. Kun 2 par joggesko og ikke lov å ha med flere bøker enn t-skjorter. Det eneste som gjenstår er å finne ut hvor sent man kan legge seg når man likevel må stå opp kl.03.00.   

GOD SOMMER.

8 kommentarer:

  1. God sommer og kos dere, kanskje dere kommer en tur til trivelige Trøndelag etter den store utenlandsreisen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi koser oss. Er nå ulært og blasert til alt som gjelder kø, venting og uforutsette omstendigheter. Disneyland er unnagjort og senere idag kjører vi inn i det varme innland - dvs ca 4t til jeg begynner å drømme om norsk sommer - men jeg er utrustet med soldfaktor 50, caps, solbriller og heldekkende burkalignende sommerbekledning
      = null problem.

      (aner fremdeles ikke om vertinnen har nett så alle de ferierende og informative bloggpostene jeg allerede har skrevet i hodet - må kanskje vente til jeg kommer hjem)

      Slett
  2. Du skal altså langt avgårde denne gang! Kommer til å savne dine kommentarer hvis du er nettløs - du får meg til å smile høyt!!!! Så god tur og nyt ferie!

    SvarSlett
    Svar
    1. Siden jeg nå er trygt på jorda igjen og i full gang med å fortrenge at det finnes fly (ei uke fri før jeg begynner å grue meg til hjemturen), takker jeg for gode ferieønskninger og slapper av.
      Takk, takk.

      Slett
  3. Kl. 06.00!!!! Du er jo verre enn Janicke! Jeg er målløs.

    Riktig god ferie - dropp både klokke og internett, prøv å finne godfølelsen og tenk at hver kilometer tilsvarer et glass vin (eller noe sånt)! Kos deg :D

    SvarSlett
    Svar
    1. 6.00 er da ingenting. Igår subbet vi rundt kvartalet 5.00. Jetlagjogg kalles det. Akkurat som dette, jetlaggkommentarskriving, klokka er knapt 5, alle sover og jeg er bombesikker på at 8k ikke gidder nok en morgentur - selv om dette er siste sjanse vi får med ok temperatur.

      (Anaheim er ikke noe jeg takler på egenhånd i morgenmørket - selv om det faktisk var flere som travet rundt samme kvartal igår.

      God ferie til deg også
      (jeg skal finne meg ei mølle -)

      Slett
  4. Jeg misunner deg den sommervarmen, som snart skal til et sted hvor temperaturen ligger betraktelig mye nærmere Arktis enn ekvator. Der blir det ikke mulig å gjøre noe annet enn å lese og trene innendørs.

    Apropos sviktende overkropp og situps: Jeg har et treningsprogram for mage/kjerne som er mye mer effektivt enn situps, som man kan gjøre mens man står. Kan vise deg når du kommer på besøk. Silje og Gro var her i går, og jeg har nå fått bekreftet at det er mulig å ha gjester selv om jeg er en slurvete husmor.

    God ferie så lenge! Ikke glem oss selv om du ikke har 24-timers nettilgang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har hørt at hvis man kan ha gjester - er det ikke slurvete - end of story, (derfor har jeg hemmelig adresse).

      Hemmelige mageøvelser har jeg sansen for, spesielt slike man kan gjøre stående, når man kjeder seg, betyr denne demonstrasjonen at jeg må troppe opp i spandex neste gang?

      God tur til Nord, og om du tror det eller ei er nordnorsk sommer 100% bedre enn californsk innlandsklima. Det er HELT SANT.

      Slett