mandag 5. oktober 2009

DAGENS TRENING. (12km)

Gjennomsnittsfart - 5,56/km (10,1) - 12km.
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 168/179


Endelig en ny langtur. Månedsvis siden jeg har løpt lenger enn 10km og det kjentes godt i bena. De skal jo være rolige disse langturene så all fart over 6,00/km var godkjent - eller ihvertfall imellom 6 - 6,30. Men så var det denne ene farten da - hver gang jeg så på klokka lå jeg under 6,00 og uansett hvor mye jeg prøvde å slappe kavet jeg like under 6,00.

Var sliten på 3km - utslitt på 5km - oppdaget at jeg hadde mistet den ene flaska rundt 8km og mistet all videre motivasjon og skulle gi meg - fant flaska i veikanten rundt 9km og greide å kreke meg til forhåndsbestemte 12km. Men istedet for en koselig langtur ble det slit. Jeg har en mistanke om at jeg ville vært like sliten ved roligere tempo også - da jeg subber mer når jeg løper rolig - men det er bare en hunch.



Ingen videre problemer med bena under løpet. Stokkstiv etterpå men ille ble det ikke før jeg måtte sprinte 100m etter bussen. Vips var legg/ankelsmerten tilbake og det gjør fremdeles vondt. Paranoia.

Positivt : Igang med langturer igjen - forhåpentligvis greier jeg en pr.uke og selv om farten var litt høyere enn planlagt kom jeg jo ok igjennom. Gradvis øking framover.

Negativt : Bare ordet langtur får meg til å hamstre bananer, tørkede aprikoser og xl1. Legger jo ivei som en karbobombe og har i tillegg medbrakte aprikoser ifall kollaps. Lite trolig at jeg sulter ihjel på 12km men klamrer meg til mulig psykosomatisk boost. Skal jeg være tvangspositiv kan jeg jo se det som en øvelse til framtidige maratonløp - og mer tvangspositiv enn det går det ikke an å bli!!

2 kommentarer:

  1. Tror nesten jeg skal gi ut en bok jeg snart, den skal hete: En lesehests mosjonsdagbok, eller noe i den dur, fint ikke sant?

    SvarSlett
  2. Du får dele overskuddet da!!

    SvarSlett