mandag 14. juni 2010

DAGENS TRENING (13km)

Gjennomsnittstid - 5,52/km (10,2), temp 10+
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 164/171
(Bildet er fra hjemturen da var sola tilbake)


Totalt 13,5km
Endelig var det småkaldt og overskyet, +10, fram med jakke og ut på langtur, på tide!

Det eneste jeg var sikker på var at det skulle bli over 10km - gjerne 12, helst 13, men ikke mer enn 14 - det er viktig å gjøre det så komplisert som mulig så hjernen har noe å jobbe med og glemmer å sende streikemeldinger til beina.

Det blåste og 15/20sek-spriket i km-tider har mest med vinden å gjøre, følte at jeg sprang ganske jevnt, men motvinden var brutal, spesielt på km.nr 5,6 og 13. Viklet bena inn i en løvetann og hadde nesten ikke krefter til å komme meg løs - siste 500m var med sidevind - som er den eneste grunnen til at jeg fortsatte, det var en lettelse å svinge av på 13 og bort fra vindveggen.



Pluss:
Ok og somewhat jevn fart + velsignet medvind på halve distansen.

Minus:
Vondt i høyre: akilles/kne/utside lår + litt murring i venstre skinnlegg. Tror alt på høyrefoten henger sammen og sitter i hofta (alt sitter i hofta iflg. naprapaten). Teit også at jeg forkortet siste runden - hvis ikke ville det blitt 14 akkurat.

Temperaturen, gårsdagens regn og mangel på klippepsykoene betydde alt. Nå er det sol og 16+, så sjeldent og beautiful timet
(må være første gang).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar