onsdag 26. mai 2010

PARTY TRIKS.


Dime Store Magic &
Industrial Magic
(2004)
- Kelley Armstrong

Women of the
Otherworld 3 & 4.
Hva jeg synes om de 2 første.
Otherworld 1 & 2.




Fortsettelsen av mitt Otherworld prosjekt
- å lese ALLE iløpet av 2010.


I disse 2 bøkene møter vi igjen heksene Paige og Savannah som vi møtte i Stolen. Etter de begge overlevde bruduljene fra forrige bok er Paige (23) nå blitt Savannahs (14) verge og de har flyttet tilbake til heksebyen og Paige er blitt sjef for hekseringen - eller hva nå man kaller en 'coven' på norsk.

- 2 minutters påtatt idyll, så spisses blyanten
og her kommer verdens korteste, vageste og nesten helt spoilerfrie overflate sammendrag.


Dime Store.
De gamle heksene vil ikke ha dem der, trollmannmafiaen vil ha Savannah og mysteryadvokaten vil ha Paige. Trylleformularer, spells og billig magi smeller i veggene - romantikken blomstrer og noen dør.
- hovedpersonene derimot overlever (duh)


- og vi er over i bok4
- Industrial Magic.
Paige, Lucas (shh, lat som du ikke så det) og Savannah blir igjen dratt inn i Cabalpolitikken (trollmannmafia)
, why I will not say
- men tenåringsbarn av Cabalansatte dør og noen må rydde opp.

Mange av karakterene fra de 2 første bøkene dukker opp, (Clay - sukk) - men bortsett fra vampyrCassandra har de veggprydroller som barnevakt, alibi og korte tlf.samtaler.
Action, jackson, mord og spells + en grand finalè.

Jada, jeg innrømmer det glatt og uten skam - jeg er en Armstronggroupie. En fantasy Stan uten kritisk sans og litterær dømmekraft - sånn er det og det er like greit vi ALLE er klar over det først som sist. Jeg suger til meg formelen og vil bare ha mer - mer Armstrong, mer magi og bare vent til jeg begynner å lese Black Dagger Brotherhood - (J.R.Ward) - tør ikke tenke på konsekvensene og effekten Dark-gutta vil ha på lesepsyken min - om jeg ikke allerede har ødelagt serien med for høye forventninger.

MEN - selv om det er lite.
Disse 2 bøkene var på langt nær like besnærende som Bitten/Stolen - der Bitten absolutt er best. Det er magi-krim - spennende og godt skrevet, likevel er ikke Paige,Lucas & co like engasjerende som varulvene, faktisk likte jeg også The Reckoning bedre.
- også sliter jeg ofte med 1.pers. fortellinger.

Best: Vampyr Cassandra og dødeligheten.
Dummest: Clay kun som barnevakt.
Ekstrapluss: For at de er lange 400/500s - full valuta.


Bok5 er Haunted som handler om Savannahs mor, Eve - blackmagicheks/halvdemon og død. Hun er også såvidt å treffe i slutten av Industrial.


Kelley Armstrong hos tanum.no
+ enda litt billigere hos play.com
+ hjemmesiden og alt du trenger å vite.

6 kommentarer:

  1. Godkveld, Ingalill :-) Har ikkje epost-adr di, så tek det her :-) Eg lurer på om de skal bu på hotellet frå laur-sun, du veit, for isåfall må eg få greie på det helst før laurdag fyrstkomande. Det er noko reduksjon i pris ift vanleg (2000 for dobbeltrom inkl frukost). Veit at de er godt bevandra i bryllupslivet på dette hotellet frå før (som dei einaste i heile selskapet trur eg!), men det hadde nå likevel vore veldig koseleg dersom de ville bu der i lag med oss, også denne gong ;-)

    Tenk på det, og gje meg tilbakemelding ila eit par dagar! Takk og takk :-)

    SvarSlett
  2. Godformiddag Fivrel,
    Etter litt konferering har vi kommet fram til at vi prøver lykken på egen hånd. Ikke fordi det spøker på hotellet og ikke fordi vi ikke vil være ilag
    - men mest fordi vi fremdeles er litt på shaky grunn når det kommer til barn, selv om jeg regner med det går bra, er det føre var og fornuft som råder grunnen,

    Bryllupsdalen er vel liten nok til at de fleste alternativer er innen gangavstand :-)
    tror jeg da ?

    (Gleder oss - men stiller ikke i bunad!)

    SvarSlett
  3. Koselig Fivrelkommentar. For en koselig blogg du har, Ingalill. :)

    Ikke bryllup neste helg vel? Kafé?

    Hvordan går det med Havets katedral? Græla bra bok: http://chassi.blogspot.com/2008/04/grla-bra-bok.html

    SvarSlett
  4. Det er registrert! Ja, og for deg (dykk) som spring intervall, på mølle, i bakkar, over bruer, syklar, trenar styrke og det som verre er, er eg ikkje i stand til å finne ein overnattingsplass som IKKJE er i apostelhest-avstand for dykkar del...! :-)

    SvarSlett
  5. Ser ut som den lange kommentaren der

    - jeg la ut om ja - hvor koselig har vi det ikke på kosebloggen - noen vise velvalgte ord om Havets Katedral og verdens morsomste vits - FORSVANT.

    jaja - koselig med kaffe/te er det ihvertfall - og jeg er med - forbeholdt at gjesten min har reist hjem :-)

    Fivrel: Nå ble jeg litt nervøs - hva er en apostelhestavstand?
    - må vi jogge ned svingefjellet?

    SvarSlett
  6. God kveld, Ingalill :0) Hvis det er meg du mener med gjesten, så kommer jeg ikke før i neste uke, muligens ikke før onsdag, det har skjært seg litt med møter og kurs og you name it, men da blir jeg til lørdag, gleder meg til å se dere igjen

    SvarSlett