tirsdag 25. mai 2010

DAGENS TRENING. (7km)

Gjennomsnittsfart - 5,58/km (10,1), temp +12
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 159/184

(Dagens bilde av intervallbakken)

Totalt 7,54km
Nytt forsøk med stappfullt magebelte. Bøker, penger, ekstraklær, vann og kamera var bare noe av pikkpakket. Outfitten var, klok av skade etter forrige soldag, kort tights og t-skjorte. Helt riktig valg for jogging - men etterpå holdt jeg på å fryse ihjel - på biblioteket, apoteket, legen og butikken - jeg hadde jakke med, men den var tynn og jeg var fuktig.

Det blåste kraftig - noe jeg ikke merket noe til før jeg stoppet - hadde medvind absolutt HELE veien - 0joy - og det er vel hovedgrunnen til at turen ble mer positiv enn forrige magebeltetur.



Positivt? Selvfølgelig medvinden + null gange.

Negativt? Jeg pustet som en hvalross. Jeg sprang uten mp3 for første gang siden .... tror den eneste gangen må ha vært Sentrumsløpet09 - så jeg vet ikke om det er allergi eller en konstant tilstand - men jeg PESTE og PRUSTET og STØNNET - og hadde jeg kun hørt soundtracket ville jeg gjettet - 50+, US, røyker på vei til McD - supersize colafreak --- også var det bare meg, go figure?

Musikk er altså tvingende nødvendig - høy musikk.


Ellers?
Bibliotek & allergishopping.
Bøker, medisin og tigerbalsam.
Lydboka The Curious Incident of the Dog in the Night-Time - har jeg hatt lyst til å høre lenge
- (og jeg har jo så lite bøker på vent.)

Noen som har sett Engelen forresten?
(filmen altså - ikke Mârthas)

6 kommentarer:

  1. Medvind hele veien var deg vel unt! Når det gjelder pusting og pesing, kunne jeg faktisk ikke finne på å løpe uten musikk. Krise! Skjønner ikke hvordan folk klarer å tenke på annet enn sin egen pust - men så pruster de kanskje ikke så høyt som oss heller da ;)...

    SvarSlett
  2. og jeg har aldri løpt med musikk..kanskje jeg burde forsøke jeg også..for jeg puster pr peser fælt jeg også...Engelen..den norske filen? Ja, den har jeg sett. Sterk filmopplevelse..

    Her var det null-løp i dag..Kjenner i leggene at jeg har løpt to dager på rappen nå..men bedre enn fryktet..så det er sikkert håp..hehe..

    SvarSlett
  3. , faktisk ble jeg helt satt ut av å høre pesingen, åpen munn og røyk ut nesen, uten musikk skjer ikke igjen, ALDRI :-)
    - godt å høre at det er flere enn meg som sliter på området, men hadde dere spurt meg igår at jeg nektet.

    Marit: grattis med mil og null-løp (som jeg fremdeles ikke skjønner hva er) - musikk burde du absolutt prøve, (fuglesang er oppskrytt, dessuten umulig å høre over egne ulyder).

    SvarSlett
  4. hei
    undertegnede har aldri hatt musikk i sine ører på løpeturer,siden 1980

    hvem er jeg

    SvarSlett
  5. Kjente igjen øyendråpene. Skjønner ikke at du klarer å jogge med pollenallergi? Jeg gikk meg en tur i dag opp på en liten topp, og da var det bare klaging: Det renner av øynene, nesen, og fytti hvor vondt jeg har i det ene kneet, og i det hele tatt. Traff en nabo på vei ned og han uttrykte bekymring da han så meg; hovne øyne og nese, - lite lekkert, men nå ble det bare klaging....er storligen imponert over aktivitetsnivået ditt, og nei har ikke sett Engelen!

    SvarSlett
  6. nja du anonym
    , jeg vet nok hvem du er og kanskje er det nå på tide med løpemusikk for deg også - på 80-tallet betydde jo musikk til arbeid boombox på skuldra - nå derimot, kun en liten pinne i lomma.

    Solgunn:
    Nå er det gresset og markblomster som er mitt største problem, selv om bjørka er en god nr.2.
    Dvs at det værste starter ikke før folk febrilsk begynner å klippe gress - (og da begynner klagingen for fullt).

    Jeg er også heftig medisinert da, piller, dråper og spray - hadde sikkert strøket på dopingtesten :-)
    - men lekker?
    hehe - not so much, får vente med yndig sexappeal til høsten,
    (og du har helt rett jogging og allergi sucks)

    Psstt.
    Ser forresten at vi leser samme bok
    - Barnepiken.

    SvarSlett