søndag 29. november 2009

DAGENS TRENING. (6km)

Gjennomsnittstid - 6,08/km (9,8)
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 165/175

Fremdeles groggy og det var egentlig nei til fysisk fostring og ja til juletrefest. Så begynte snøfillene å flagre og da var det bare å komme seg ut - kunne jo bli vinter iløpet av natta. Litt tidspress pga nevnte julegrantenning men siktet mot jordbærløypa og kort tur.

0 grader, usynlig snø. Det begynte rolig - møtte Fru Jordbær men ny valp nederst, litt prat uten stoppe. En annen nabo med en større og mye sintere hund gikk tur på samme strekket - og hver gang jeg løp forbi - 6 ganger - måtte han blåholde på båndet. Jeg, like skvetten med samme påtatte smilet hver gang.

Kontrollert tempo, litt tung i kroppen men følte egentlig det gikk ganske bra til reperasjonstur å være. Sluttspurten derimot ble det ikke noe av. Jeg begynte - godt tempo opp de siste bakkene - helt til ei dame stilte seg midt i veien (grusvei/dirt) , stoppet meg for å spørre om noe??



WTF!! Man stopper da ikke folk som løper. Rød i fjeset og spurtpesende opp bakken - ser jeg hjelpsom ut - som om jeg ikke har noe å gjøre??


Overveide å overse - men da måtte jeg ta en stor sving rundt - hun var midt i veien. Stoppet, slo av musikken - hvem som bodde nederst visste jeg ikke - og hele spurten ut med badevannet.

Jeg ønsker meg ei t-skjorte/refleksvest/jakke/whatever som sier.
DON'T TALK TO ME I'M RUNNING, IKKE FORSTYRR - REKORDFORSØK - eller noe annent vittig og effektivt som holder folk unna. Ensporet og asosial?

Etterpå: Dusj, vafler og juletrær.

2 kommentarer:

  1. Ang, stopping av løpende mennesker. Du så sikkert ut som om du visste alt, og dama trodde vel, med hensyne til tempoet ditt, så trodde hun vel at du klarte å lese på alle postkasse ol når du løp forbi. (fnis, fnis)

    SvarSlett
  2. Det var nå svært så morsom du var da - for legge inn en liten latter for syns skyld - haha

    SvarSlett