fredag 27. november 2009

TOXIC


Blood Promise (2009)
- Richelle Mead

Vampire Academy 4
Hva jeg synes om VA1 og VA2 & 3?

Det ble plutselig veldig mye Vamp skole her nå så jeg skal fatte meg i korthet - er allerede dypt sunket i Battle Royale og flaggermusene har havnet litt i bakleksa.

Det jeg likter ved bok4 er at Rose nå har en plan, purpose, misjon og framdrift. Hun skal ut i verden og full av motstridende følelser drepe en bestemt Strigoi. Alt dette basert på et løfta hun engang ga - hence tittelen - Blood Promise. Hvem denne strigoien er kan du lese om i bok3.

Nå fordufter denne lovende framdriften midtveis - tiden står stille i Russia og det tar seg ikke opp før helt på slutten - med komplisert spirit-action - kun passe dramatisk og relativt lettvint.

Det er fremdeles verdens ende og ganske så giftig.
Kortversjon?

Hele historien i 2 truddelutter og hvem trenger boka.



Ikke så mye mer å si - en hemmelig slektning, nesten happy ending og selvfølgelig er cliffhangeren på plass. Neste bok Spirit Bound ventes i mai 2010 (tror jeg).
Bring it on!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar