onsdag 16. september 2009

DAGENS TRENING (Shopping)

Joda jeg har trent idag. Ihvertfall litt - sammen med en nabo. Det var 50% gange - 50% jogg og ganske så bedagelig tempo. 4,5km tilsammen - ca 3km løp. Det passet egentlig bra for:


Jeg har kjøpt nye sko idag. (Noe som egentlig var en bursdagsgave fra Juni - see pengene var ikke brukt opp)

1,5t på 'labben'. 3 turer på mølla og utallige par påprøvde sko - kun for å ende opp med 2009 utgaven av mine gamle sko.


Jeg hadde NewBalance 1062 og kjøpte NewBalance 1063.

Da mine gamle er for store gikk jeg ned et nummer - satte i nye soles (må ha det ellers går alt til b.berg) og regnet med at jeg hadde en ny men mindre utgave av akkurat samme sko. Not so lucky.

Leste reviews når jeg kom hjem og fant ut at en av forandringene fra ifjor var at istedet for også å være tilpasset lett overpronasjon er den nå bedre egnet for de som underpronerer - WTF?? Det er jo helt MOTSATT og ikke noe som ble nevnt på Løplabbet. I tillegg skal den være fin for de med høye fotbuer - mine er selvfølgelig lave.

På den positive siden så det greit ut på mølla (med soles) så kanskje er jeg bare overhysterisk.

Negativt - jeg fikk vondt i både i knær, hofte og legg - spesielt på trøbbelsida (høyra) og også under fotbuen. Det var jo bare en kort luntetur. Jeg hadde helt nye stive innleggsåler (soles) som sikkert ikke hjalp - men akkurat nå er jeg paranoid - - man blir det av å konstant slite med udugelige høyreføtter. (Kneet er faktisk vondt på innsiden - noe det aldri har vært før).

Vet ikke om jeg tør løpe med dem - men ny Oslotur og bytte virker slitsomt - kanskje jeg sender en mail m/klager og spørsmål - IRRITERENDE.



Følte meg litt mindre bonde i byen idag da jeg hjemmevant og nedlasset med bøker og sko småsprang imellom sportsbutikker, sushibarer og bokhyller. Yeps en aldri så liten 15min tur (det var alt jeg rakk) på sushi/kebabsjappa fra forrige Oslotur - den heter forresten Lekkerbisken AS (tror jeg). Slapp og plukket bøker i BC-hylla på LaBaguette. A-Lista ble kraftig tynnet ut og består nå kun av Shopoholikerbøker :-).

Catching Fire - oppfølgeren til HungerGames dumpet også ned i postkassa idag og den kaller og roper på meg. Dessverre ble den snappet opp av et annet familiemedlem - jeg rakk ikke engang å lese coveret. Må vente - sjelden jeg er så utålmodig forventningsfull til en bok.

Oppsummert: Jeg HATER å kjøpe joggesko.

2 kommentarer:

  1. Shantaram er bra!

    Skal du kjøpe den nye til Dan Brown? Den er ute på engelsk nå, jeg ser for meg litt kvalitetstid med den i helgen. :D

    SvarSlett
  2. Jeg har bestilt på biblioteket og havnet på venteliste - blir nok en stund å vente.

    SvarSlett