torsdag 10. september 2009

DAGENS TRENING. (10km)


Gjennomsnittstid - 5,59/km
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 170/184

Klarte endelig å lure hodet til 10km. På dette tidspunktet klassifiserer 10km til rolig langtur. Det er jo flere mnd siden sist. Paddeflat løype og såvidt under 1 time (59,44) - ingen stor prestasjon - men likevel en liten seier da det faktisk var hals/bryst/hoste som var den største bøygen og ikke foten. Kryss i taket, bank i bordet og salt over skuldra.

Sprang feil på slutten og hadde 2km tilbake til start da jeg var ferdig. Stresset pga frisørtime og togtider så endte opp med å gå og småløpe. 10min - dusj og påkledning og rett på bussen.

Alt i alt var jeg på bena 12km og sprang 11.

Stakk innom legekontoret på hjemveien. Bestille time for å få sjekket dette halsproblemet - har jo pågått siden i vår. Kanskje alt jeg trenger er litt medisin og vips. Frisk som en fisk. Dessverre kom jeg midt i den eviglange lunsjpausen. Orket ikke sitte sammen hoste og lidelse i nesten en time så jeg dro hjem.


Gjennomsnittspulsen var helt klart under 170. Tullet på begynnelsen med 180 puls skjer hver gang i denne løypa - vet ikke hvorfor.

Har løpt denne flatløypa de siste 4 løpeturene så det er på tide jeg varierer litt. Blir litt lat av mangel på bakker.

POSITIVT: Bedre i foten og overvant mentale sperre på 8km. Hadde det ikke gått idag hadde jeg blitt hetende 8Kmeg - og det kan vi ikke ha noe av.

Klippet håret. Altfor og fryktelig kort denne gangen. Looken har nå gått fra gammel mannlig popstar - til aldrende yrkesoldat - av utenlandsk opprinnelse - hankjønn selvfølgelig. Litt irriterende da jeg faktisk var ganske fin på håret da jeg entret salongen - hmpfff.

Syklet hjem etterpå (8km). Sykkelturen loggføres ikke som trening da den foregikk i skjørt og (for å sitere den eldre garde) - bluse. Tungt var det også - og varmt.

Rene sommeren her idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar