mandag 13. juli 2009

MIN SKYLD??


La oss gjøre noe moro idag sa de små. Indisk restaurant hvinte sureberta. Greit på en betingelse - at vi går en liten tur i skogen først - sa mora. Mistberget - ca 40min fra parkering - en kjapp liten fjelltur for å få opp appetitten og løse opp stive, dødsstøle ben.

Kort oppsummert - turen tok 5 timer og 10min (inkl.stopp) og var 15,3km lang. Alle haltet og var sure på ulike tidspunkt og hadde det ikke vært for legoboy som nektet å snu når han var så nære tårnet hadde vi gitt opp. Som du ser på kartet var det en snarvei vi gikk klipp av - og det fantes også en annen parkeringsplass - kun 40min fra tårnet.

På toppen - torde hverken jeg eller 8K og klatre til topps. Lego overvant høydeskrekken og det betalte turen - de fikk skrive navnet sitt i Mistbergetboka i tårnet og var sålangt selvtilfredse og fornøyde. Nedoverturen med dårlige knær var et rent Hank Von og det er et under at vi kom ifra det uten vrikkede ankler og kun et pissemaurangrep.


Hvis du ser nøye ser du 2 modige vinkende på toppen. Bildet under er tatt fra nivå2 som var det høyeste 8K klatret - selv greide jeg bare 3 trappetrinn over bakken. Det sies at man fra toppen kan se helt til Tryvann på en klar dag - I will never know.





Tullet litt med klokka på oppoverturen - egentlig startet vi å gå på rundt 200m (nesten 1km som ikke er med i starten.)



Endelige nede var det rett hjem for å skifte og tilbake i bilen på vei til vår Lokale Indiske Buffet. Smertende stinne og komplett blakke var vi ikke hjemme for 22,00 og ingen vil noensinne gå på tur med meg igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar