mandag 13. juli 2009

TRENINGSOPPSUMMERING MAI 2009


For at ikke treningslista på høyre side skal bli altfor lang har jeg bestemt meg for en månedlig oppsummering og begynner med Mai. Bloggen startet 11.mai så treninger før den tid blir ikke tatt med - bortsett fra Sentrumsløpet som er verd noen ord. (Juni kommer straks).



Mai var en milepæl da jeg sprang mitt første ever løp.


3.mai.
10km

59,31.




Målet var å komme seg under timen og med 59,31 gikk det såvidt. Mitt faderlige opphav var med og sprang på 46,noe. 8K var påmeldt men fikk influensa. Da dette løpet ikke er nevnt eller beskrevet tidligere legger jeg ved kartet.

Dette er vel det meste jeg noensinne har vært rundt i Oslo - likevel så jeg absolutt ingenting og var mest opptatt av å holde øynene på asfalt og brostein - vil jo ikke snuble, vrikke ankler og bli tvunget til å krabbe opp Karl Johan på alle fire. En frykt som forøvrig styrte hele løpet. Kjempefint vær, 3000 deltakere og lykkelig lett å forsvinne i mengden.





Jeg fikk også mer sving på langturene i mai og klarte å presse inn hele 3 turer over 15km. Samtlige bortsett fra den første udokumenterte gikk i flatløypa på Gardermoen. Dette har jeg også fortsatt med i Juni/Juli.

Skademessig slet jeg fram og tilbake med høyrefoten men ting var likevel under kontroll. Riktignok ble foten aldri spesielt bedre og ihvertfall ikke kurert men jeg var heller ikke overvettiges bekymret.

Jeg greide ikke helt å øke ifølge Grete-boka og gjentok det samme programmet i flere uker på rad - men synes likevel det var grei progresjon og i hindsight var det sikkert smart at jeg tok økingen såpass rolig. Sett under ett er jeg svært fornøyd med mai.

4 kommentarer:

  1. Du imponerer stadig med springinga di. Men så er du jo dotter til far din!!Det var litt av ein tur de hadde for å kome opp til eit høgt tårn. Si meg, har du høgdeskrekk - eller?,

    SvarSlett
  2. Jeg må innrømme at det rister i knærne når jeg beveger meg over bakken. Trappa på dette tårnet var så jernaktig ekkel at jeg er sikker på at skjelvinga hadde tippet meg over kanten.

    SvarSlett
  3. fint å se traseen i sentrumsløpet

    idag har jeg løpt igjennom Ladestien/10K (56 min)
    du har jo blitt helt gal,hvor skal dette ende, eller har det ingen ende?husk du har 25 år til 63!!
    hilsen raviross

    SvarSlett
  4. Mai var en fin treningsmåned. Juli så langt er derimot ikke mye å skryte av.
    8K har fremdeles mareritt om Ladestien :-)

    SvarSlett