lørdag 2. september 2017

Ut satt. Ut august. Ut sommeren.

Når man ikke ser bokhøsten for treet, eller vannet bak joggeren, når man såvidt aner bioforpliktelser, og våknet opp med en følelse av at man har glemt noe viktig, og bare for minutter siden innså at man ikke har stemt til bokbloggerprisen, og, med timer igjen av fristen, ikke aner hva man skal stemme, og enda ikke har lest bioboka si, og må jogge før flommen kommer, og man ikke har tatt et eneste skarpt bilde i hele sommer, og innser, dessverre
, at man nok engang må utsette biofristen...


Ut satt. Ut august. Ut sommeren.
Beklager, men jeg har falt av internettet og trenger en myk start.
Skal begynne med å sakte oppdatere meg på bookerinnlegg og julioppsummeringer.

 Biobok?

Øystein Rottem går enda lenger og skriver i sin biografi Knut Hamsun: gudommelig galskap: Hun er sinnssyk, besatt av  tvangstanker, hun elsker ham, påstår hun og hun er overbevist om at han er like besatt av henne som hun av ham. Hun vet det. For henne er det sant, men en verre løgn kan ikke tenkes, ikke engang oppdiktes i en bok.
Om Anna Munch. Fra etterordet. Henne Løgnaktige Ytre.

Tenk om det er sant?
Tenk om det ikke er det?
Helga Hjorth. Fri Vilje.

Nok engang handler alle bøkene jeg leser om det samme.
Det kan selvfølgelig være fordi jeg leser alle med tanke på onskap/galskap.
Egentlig skulle (skal) jeg lese om massemordersken Belle Guiness fra Selbu.
As evil/crazy as they come. Jeg har både kryssvariant (70s) og moderne (2005).

Det er ei smørje.
Knut og Anna. Vigdis og Helga. Brynhild fra Selbu.
Men først må jeg venne meg til onlinelivet.

Lenkene legges som vanlig i kommentarfeltet.
Kudoz, heder og gratulasjoner til dere som nok engang overholdt fristen.  Applaus!
Shame on dere andre (og meg).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar