torsdag 27. januar 2011

DAGENS TRENING (7km)

Gjennomsnittstid - 6,29/km, temp 14-
Akkurat så lyst var det da jeg var ferdig.


Totalt 7,25km
Klar og tydelig linje mellom mangelen på løpelyst og det som faktisk foregår på isen. Blyrumpe og bein som snublet rundt i snøklumper. Høyrelåret som reddet livet mitt mandag, betaler nå prisen. Kraftløst og dirrende.

Blodsirkulasjonen må være rævvva i høyrebeinet. Jeg frøys sånn på tærne at jeg vurderte og snu etter 1km - ett kaldt bein. Deadweight, numne og det begynte å spre seg oppover leggen.

Holdt ut til 3,5km, midt i bakken der jeg uansett hadde bestemt meg for å stoppe.

Måtte ta av sko, riste sokken, fjerne lo og løsne skolisser. Tærne var som en klump som bare lå der, urørlige men stadig vondere. Trodde ikke det gikk an og være nummen og føle smerte samtidig. - Og på 4km måtte jeg gjøre det igjen.

Først etter 5km begynte tærne å virke.
Latterlig, men det må være sirkulasjonen, opplevde noe av det samme på søppelruta igår. Venstrebeinet var helt normalt.


- og så lyst var det da jeg startet.
Gåbakken der jeg løsnet lisser, tok av sokken og viftet med tærne. Alt på en fot midt i bakken. Nakne tær i 14 minus er ikke å anbefale.

Noe positivt, hva som helst?
At jeg kom meg ut, dørstokken blir bare verre og verre.
At det var litt dagslys igjen da jeg var ferdig
+ opptur de siste 2km da tærne tinte og jeg tok meg sammen.

Med bare 2 treninger så langt har dette vært ei dvask treningsuke.
2 korte turer og ellers rumpesitting - egentlig ikke rart at blodsirkulasjonen streiker.

Jeg må finne ei tredemølle
- og et senter, som er åpent på tider jeg kan rekke.

Dørstokken skal sages, kappes og brennes - kommer godt med nå som kulda er tilbake.

5 kommentarer:

  1. Æsj...så kjipt...dovne tær er ikke morsomt. Trøsta får være at det går mot lysere tider...

    ellers kan jeg såklart anbefale ski hehe:)

    SvarSlett
  2. haha
    , men det er kanskje på tide at jeg får psyket meg opp til skitur nr.2.

    Litt twilightzon-sk og bare fryse på en fot!

    SvarSlett
  3. Utrolig bra illustrasjon, ha ha, nå lo jeg godt :)

    Kalde tær er kjipt ja, skulle ikke tro det gikk an så fort vi løper!

    (Hvis det er noe jeg forbinder med ski er det i hvert fall kalde føtter - jeg stemmer for mølle!)

    SvarSlett
  4. Hadde jeg vært deg ville jeg vært forsiktig. En som har opplevd brann i bil kan oppleve så mangt. Tenker koldbrann og han i ni liv som skar av tærne med en teskje... Muligens litt overdrevent å begynne med det midt i bakken - og om du har med teskje kunne du vel like godt hatt med en ordentlig kniv... Alternativt skaffet noen litt varmere sokker. (c;

    SvarSlett
  5. Hvis meningen er å skremme vettet av meg er det oppnådd!!

    ( - neste tur blir med kjøttøks og nesnalabber, shh, har faktisk glemt hva disse grå med blå såle heter. Nesna, nesla?? )

    SvarSlett