søndag 5. desember 2010

NEDTUR!


Den Stille Piken
- Peter Høeg (2006)

Lydbok lest av: Håkon Ramstad
Originaltittel: Den Stille Pige
Oversatt fra dansk av:
Knut Johansen






Da har jeg avbrutt nok en bok.

Det sitter laaangt inne. 3 cd-er slet jeg meg igjennom. Den første cd-plata tok jeg ut av spilleren 2 ganger - det var umulig å følge med og jeg trodde jeg hadde sett feil og valgt nr.7 istedet for nr.1. Selv om jeg satt musestille og nilyttet var det umulig å konsentrere seg.

Språket er oppstyltet, lesingen monoton og historien for innviklet.

Kanskje prøver jeg igjen endag - men da i papirformat.
Synes det er trist. Høeg ble valgt fordi jeg elsket Frøken Smilla og fordi historien virket lovende. En klovn med usedvanlig god hørsel som leter etter et forsvunnet barn, samtidig som han blir jaktet på av skattemyndighetene. Akkurat i min gate - men dessverre.

Den Stille Piken hos tanum.no

Noen som har fullført og er dypt uenig?

2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest så mange bøker av Peter Høeg..men om du ikka har lest då måske egnede (de få utvalgte) anbefaler jeg deg den boka. Utrolig sterk historie. Det som er mest skremmende er at slike forsøk har vært gjennomført i nær fortid. Jeg ble så sinna da jeg leste at hele humøret mitt var preget i perioden.

    -er forresten glad u har både trening og bøker i samme blogg jeg også::)

    SvarSlett
  2. Takk for tips! Jeg likte Smilla såpass godt at jeg absolutt har lyst til å lese flere Høeg bøker.

    SvarSlett