lørdag 19. juni 2010

DAGENS TRENING. (Intervall)

Intervaller på mølle.
Været var så schizo at jeg ble inne, kaldt, varmt, vått, storm og strålende sommer med 5min mellomrom - svart himmel til venstre og lyseblå til høyre.

La inn litt kortere intervaller som et eksperiment, ikke at jeg sprang de spesielt mye fortere, 200 eller 1000 gjør ingen forskjell, speed, spenst og sprett har jeg aldri hatt, men en plass må man begynne. Dette ble altså min debut med 200metre.


Totalt 10,2km
1km rolig oppvarming
5 x 1km (10,6, 10,7, 10,8, 11, 11,2)
2 x 500m (11,3, 11,4)

4 x 200m (11,5, 11,6, 12, 12,5)

0,5 subb 0,2km gange.

+ pauser

Ting gikk forbausende bra, 2 dagers pausen var kanskje ikke så dumt. Det strammet bak venstre kne på de første dragene - noe det har gjort alle de siste gangene på mølla - aldri ute. Progresjonen er vel so so, men jeg har sterke aversjoner mot å løpe fort så det får bli babysteps - kanskje starter jeg på 10,7 neste gang (lygekors).

Etterpå:
Peppes, vin & innkjøp av pc-sekk, må jo ha noe å bære i på ferie.

2 kommentarer:

  1. Intervall igjen - gratulerer! Det så ut som en skikkelig kvalitetsøkt :) Når du drar på ferie kan du fortsette med 200-meterne i sanden på stranda, det er min plan i hvert fall. Barbent, og så avslutte med spensthopp. Skikkelig kvalitet! Før du kan segne om i en fluktstol med en paraplydrink.

    SvarSlett
  2. 200m på stranda er sikkert uhyre effektivt - men står ikke på min timeplan, aircondition og kaffe derimot - er skrevet inn hver dag,
    - tidlig morgenjogg satser jeg på og minst mulig bading/sol, for selv om det hører sommeren til liker jeg andre ting MYE bedre :-)

    - nei til barbente spensthopp men ja til paraplydrinker!
    - faktisk tror jeg at jeg har gått inn i et slags feriemodus allerede for plutselig har jeg ikke trent på 3 dager.

    SvarSlett