søndag 8. november 2009

DAGENS TRENING. (10km)


Gjennomsnittstid - 6,10/km (9,7 - inkl. 4,12min gange)
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 164/179

Med forrige søndags sofatilværelse friskt i minne var det på tide med en mer proaktiv hviledag. Det kan jo bli lenge til neste gang - oppholds, +5 og nesten ikke vind - i morgen kan det være snø så her er det bare å komme seg ut. 8K måtte jobbe så jeg lot han kjøre meg til Statoil så jeg kunne loop de loop-e meg hjem.

Planlagt tempo var ca 6km/t+. Lett, rolig og no stress. Alt gikk som bestilt til jeg passerte brua (ca 7km) - iflg the masterplan skulle jeg løpe rett fram og oppover men alt jeg så var nedoverbakken til høyre. Instant gratification og gangsyn til nesetippen - down-down-down.

Stoppet på 8km for å gå opp den lange bakken. Gikk 200m - sprang 100 og gikk resten - total gåtid var 4,12min og ca 400m.

Den siste store bakken dog løp jeg opp. Den er kortere men brattere og viktigst - nesten hjemme. Den gikk i snegletempo - nesten 7km/t men jeg kom meg helt opp og det får stå som dagens høydepunkt.

Totalt ble det 10,6km og kvalifiserer som ukas langtur. Last 600m var kun siste oppover + rolig labbing ned til postkassa.

Litt artig graf som viser den ustabile farten (som overraskende for det meste lå over 6). Ingen tvil om hvor jeg tok en liten pause.

Positivt: Proaktiv spirit og fint vær. Fornøyd med farten som føltes jevn selv om den var veldig opp og ned iflg. grafen over. Kommer mest an på bakker og humper tenker jeg. Digert pluss for å vilje opp siste bakke.

Negativt: Vrikket ankelen 2 ganger på første 500m. Trampet i et hull i grøfta andre gang og det gjør fortsatt litt vondt. Dump verking på utsiden. Ikke bra at jeg kortet ned turen et par km og litt for mange bratte nedover bakker på asfalt - kjente det godt i knærne (fremdeles).

Ellers: Gratulerer til alle fedre. Det er jo tross alt farsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar