lørdag 1. august 2009

READ & RELEASE


Så har jeg nok en gang kastet meg på BookCrossing. Forrige gang var det halvhjerta og sidrompa. Denne gangen har jeg kjøpt inn både klistermerker og ID lapper og er klar til å spre det skrevne ord. Det er overfylt i bokhyllene - bokkasser jeg ikke har sett i på flere år mugler på låven så jeg har altså nok engang frigjort meg fra eiesyken og deler med verden.

For de uinnvidde er BookCrossing ganske enkelt en verdensomspennende praksis der du leser en bok - registrerer den på BCs nettside - og legger den fra deg hvor som helst - på bussen, parken, kafeen etc etc. Når det fungerer som det skal leter finneren opp boka på nettsiden - skriver noen ord om hvor de fant den - hva de synes om boka - og til slutt hvor de selv legger den fra seg. Read & Release. Slik kan man følge boka rundt i landet/verden og spre glede og visdom.




Jomfruboka ble sluppet tidligere idag og er Ved Chesil Beach av Ian McEwan.

Dette er den siste boka jeg leste i Juli og en av de få jeg faktisk har kjøpt i sommer (storkunde på bib-en). Handlngen foregår pre-68 og dreier rundt 2 unge nygifte på bryllupsnatta. Ting som ikke sies forandrer liv. Kommunikasjon, kjønnsroller og stolthet - emnene man aldri blir ferdig med.

Selv synes jeg den var OK - noe trist kanskje og jeg hadde lyst å riste dem litt. Det er alt jeg vil si - no spoiler her :-)

Den ble "diskret" sluppet på JordbærPikene - Jessheim Storsenter tidligere idag. Lett synlig på et kafebord. Håper den fikk en ny eier og ikke kun ble ryddet bort av personalet. Det hadde jo vært trist.

Tvilsomt om det blir så mye action men spennende uansett.

Bookcrossing.com - for de som vil være med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar