fredag 31. juli 2009

DAGENS TRENING. (Run)

Etter å ha dasset rundt i nok en grå, regntung dag med et humør som snart er svartere enn været - var skjeen plutselig i feil hand og skoa på. Regn er tross alt mye værre sett fra vinduet enn når du er midt i det, prisgitt og våt. Hjernevasket regngroupie.

Det tok likevel en kraftanstrengelse å slå ned sofarumpa, tungsinn og ikke minst fornuften (jeg har jo forbud) - men viljen vant og ut i regnet jeg forsvant (tjikka tsckhikka - look who's back).

Gjennomsnittstid - 5,49/km

Foten har vært litt bedre å gå på de siste dagene og jeg planla rolig - rolig - selv 8/km var godkjent og til å være stolt av. Det regnet ganske kraftig mesteparten av tida så jeg hadde klokka innenfor jakka og fikk ikke fulgt med ordentlig underveis. Så etterpå at farten var mer normal enn rolig og det forklarer vel at jeg slet på slutten.

Det gikk altså latterlig tungt på den siste km og jeg presterte også å vrikke ankelen (på høyrefot selvf.) og måtte ta nedi. Kneet ble vridd og det gjorde vondt der og da men gikk likevel greit å fortsette (det var bare ca 400m igjen når dette skjedde). Får håpe det ikke gjorde ting værre - foten er nå pakket inn i tigerbalsam og gladpack - fra kne til ankel - men jeg burde kanskje ha tatt fra stumpen og helt ned. Psykosomatisk - quickfix.


Gjennomsnittspuls - 171

Maxpuls - 179.
(shocking)




Har ikke hatt så høy gj.snittspuls siden jeg begynte å løpe - ihvertfall ikke som er registrert. Likevel føltes det ikke ulidelig tungt før mot slutten - ser på grafen at pulsen også var veldig høy helt i starten - men det har også skjedd før.

Har aldri målt max.puls - men har skrevet inn 200 i Sporttracks for å ha et utgangspunkt. Sannsynligvis ligger den lavere og da er jo 171 et enda mer sinnsykt tall. Sånn går det altså med løpeforbud - hadde jeg ventet en uke til hadde det vel blitt selvantenning. Skummelt!



Jeg har ennå ikke turt å kjenne ordentlig etter hvordan det ligger an med foten - tigerbalsam og gladpack gjør uansett at ting føles litt merkelig.

Heldigvis har jeg en Naprapat time i August - så kanskje Mr.Nap kan kna meg frisk. Kryss og kyss for at August ihvertfall blir en bedre treningsmåned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar