onsdag 3. juni 2009

BISETTELSEN

Jeg trenger hjelp.!
Lars Saabye Christensens Bisettelsen.

Jeg klarer ikke komme igang. Den har ligget ved sengen i flere uker og om 5/6 dager må den leveres tilbake.

3 ganger har jeg prøvd - men allerede før innledningen er over har melankolien tatt overhånd. Klapp sammen og legg bort. I det øyeblikket jeg leste at Kim hadde mistet hukommelsen var løpet kjørt.

Jeg elsket Beatles inderlig, tolererte Bly - men det ser faktisk ut som jeg må levere denne tilbake uten å ha lest mer enn 5 sider. Sånn for syns skyld klarte jeg aldri å gjøre ferdig Halvbroren heller. Den ligger fremdeles halvlest ved senga - snart på 2.året.

Så hvem har lest den? Er den verdt det? Why, why og hjelp - det er tross alt et stort nederlag og levere ting tilbake ulest. Shame - nesten som å ha ei bokhylle full av bøker du aldri har lest.

2 kommentarer:

  1. Jeg vet noen som har lest den - hun sa at den var litt tung i starten - så ble det neineineinei -men så plutstelig jaaaaaaaaaaaaa.......!
    Var ikke det en god bokanmeldelse??

    Les den - skal visst være verdt det.

    SvarSlett
  2. Det kommer jo litt an på hvor mange nei-sider man må lese før det blir jaaa?

    SvarSlett