tirsdag 6. juli 2010

TRENINGSLEIREN.

Først av alt - jeg har fremdeles bare lest 30 sider i The Autograph Man - bare jeg ser på boka faller jeg i dyp søvn - jeg har også en snikende følelse av at enkelte i min nærhet mener at lesing er forbudt på ferie, tv-titting, tv-spill og SPISING er alle tillatte sysler - men bøker - frowned upon, dårlig feriespirit, asosialt og nå vet jeg hvorfor jeg vanligvis leser om natta.

- men jeg har da trent - noen turer på gymmenmølla + en 4.juli kveldstur rundt parken i skyggefull 32++. Første runde gikk greit - men på 2. ble det for mye for 8K - tror det var maten mer enn heten - og vi måtte spe på med flere småpauser for å kommer rundt - 6km totalt & det var igår, vi startet 20.30 i skumring - og halvtimen senere var det svarte natta og fyrverkeri overalt.
- pstt legg merke til mine nye 80s manneshorts og antallet vannflasker - i tillegg hadde vi stashet under et tre.


Idag løp jeg ut på egen hånd - ingen ville være med, skjønner ikke at de kan sove lenger enn 6 når det er så varmt - 2,2km til gym og yoga - det var stekende sol men såpass tidlig at det kun var 20+. Yogaen starter kl.8.00 - men jeg var ute i god tid og rakk 30min vekter før start. I teorien kjempesprek og motivert,
men:

Det er nesten 3 år siden jeg sporadisk gikk på yoga og det var like som første gang (nb,semantisk Knausgård inspirasjon). Balansen ikke-eksisterende, musklene borte og jeg vinglet, sjanglet og er allerede støl og hjelpesløs i bena - prøvde meg nettopp på Wiii - og kunne knapt bøye knærne.



Første bilde er oppvarmingsjoggen på vei til Yoga.
- og bilde 2 er ikke mine tær - men jeg må innrømme at også jeg nå er utstyrt med identiske floppies - 9 av 10 vi ser på gata/butikken/kino etc etc - subber rundt i slike i ulike varianter - nå også vi - på ekte cali-vis - (med joggesko i plastikkpose itilfelle gnagsår
).

Ellers:
Jeg lot meg massere i offentlige 10min på butikken (og betalte) - massasjemannen var dypt sjokkert over mengden tension i nakke og skuldre - jeg mumlet noe om stress og unnlot å fortelle at dagens styrketrening var første på mnd-er + tunge kofferter. Fantastisk deilig!
- også så jeg nettopp Avatar - sikkert som siste i Norge - aner ikke hva jeg synes da jeg duppet igjennom hele midtpartiet.

- og tørketrommelen har krympet alle klærne mine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar