mandag 1. februar 2010

DAGENS TRENING. (5km)

Gjennomsnittsfart - 6,10/km (går stadig tregere)
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 164/181

Har hatt 2 dagers løpepause pga klikke-kneet men da det hverken har blitt bedre eller værre orket jeg ikke vente til imorgen. Satt og krysset for at sola skulle varme opp og få ned tempen - var -18'c fra morgene av - ca -16 da jeg løp ut.

Foten var faktisk bedre å løpe på enn å gå. Strekker ikke kneet like mye så den værste kneppingen og ubehaget som medfølger uteble. Derimot kjente jeg innimellom at det stakk - også i venstre kne - må innrømme at jeg er litt bekymret - det er mer ukomfortabelt enn vondt men likevel.

Prøvde å ta det med ro - men er det ikke a er det resten av alfabetet.
Tungt og urytmisk, var småstresset på jakt etter knesymptomer og fremdels støl etter lørdagens knebøy.


Plagdes mer med pust, vind og temperatur enn kneet - motvinden på siste km var såpass sterk og kald at jeg kuttet og gikk. Vannet var isbiter, ansiktet stivt og etter å ha gått og småløpt de 2 siste km - var jeg blåfrossen.

Ellers: Er dritlei broddene som jeg mistenker for å stå bak hele kneproblematikken - numne føtter og helt ny landing kan neppe være bra - men spøling rundt i snøen er jo like ille
- ((((((roper på vår))))))))

2 kommentarer:

  1. hei

    Kan være styrketren. som sliter på knærne
    Prøv med lettere vekter og isteden flere repetisjoner

    4.tren.økt
    økt til 235w idag
    (men pulser holder seg 134-137-138-139)

    SvarSlett
  2. Tror det er jogginga, kanskje broddene - halvparten av tiden er jeg helt uten vekter - så hvis det er styrketreninga er jeg i trøbbel:-)

    Er det like moro med sykkel ennå?

    SvarSlett