tirsdag 27. oktober 2009

BRANCHING OUT.


Når jeg startet denne bloggen var målet kun en motiverende treningslogg så jeg optimistisk kunne glede meg over sportslig framgang + litt overfladisk surmuling over livets gråere sider.

Så slengte jeg på bøkene - tenkte det ville hjelpe ostehjernen å huske - og jeg er fremdeles forundret over at jeg ikke begynte med dette før. Trene har jeg jo ikke gjort så lenge - men lesingen har alltid vært en konstant tilstedeværende massekonsumering - bare tanken på alt som er lest og glemt-----

Så begynte jeg å lese andre blogger!


Treningsblogger med joggere på samme ferske nivå som meg finner jeg ingen plass. Bodybuilding, slanking, kosthold og tom sykling jada - men alle joggere ultraflyr over slettene, løper maraton på 3timer og holder generelt et nivå som er lysår unna dagens meg. Legg merke til at jeg sa - dagens - her er selvtilliten på topp med rom for forbedring. Morgendagens - me - coming for you.

Jeg koser meg med de flinke men ønsker meg noen som løper mila rundt timen.



Bokblogger derimot finnes overalt - i alle land - i alle former og kvaliteter og for alle typer litteratur. Sjokkerende at jeg ikke har oppdaget alle disse før - men det er vel sånn at man finner ikke ting før man leter aktivt.


Bokbloggene
er en ganske ny oversikt over norske bokblogger. Her finner du alle typer lesere - mannen i gata & hun på videregående - og du ser hva folk faktisk leser. Stort sett leser de bøker jeg aldri har hørt om og imellom denne siden og BookCrossing kommer jeg aldri til noensinne å gå tom for lesestoff. Da har jeg ikke engang nevnt hva som foregår i Sverige og Junaiten. ++


Idag har jeg også registrert meg på Bokelskere.no. Det er så nytt at det enda står beta i overskriften. Har kun vært offisielt åpent i 4 dager. Her kan du sette terningkast på bøker, skrive omtaler, diskutere og sammenlikne deg med andre lesere.


Jeg er ikke helt sikker på hva og om jeg har noe å gjøre her. Så langt har jeg kun surfet litt rundt og klikket - har lest - på bøker. Det kommer ihvertfall ikke på tale og begynne å registrere inn bøkene i hylla - tidkrevende og kjedelig + at deg går i mot mitt BC dele prinsipp. Leie ikke eie - og ta en bok og la den vandre - istedet for å støve ned på hylla.

Uansett - litt moro ser det ut og forhåpentligvis vil det bli gode diskusjoner (å lese) + boktips her også. Det er ihvertfall mange registrert med mange leste bøker - so vi får se hva det blir til. (Har en følelse av at dette er for facebooky for meg).

Spesielt interesserte finner min profil her Bokelskere/Ingalill.


(Psstt Dette er fremdeles en treningslogg m/bøker og ikke en bokblogg.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar