søndag 5. juli 2009

HUNGER GAMES.


The Hunger Games (2008)
- Suzanne Collins.


Sci-fi Reality. Once upon America er nå landet Panem delt opp i 12 fattige distrikter hersket over av en elite. Hvert år velges 2 tenåringer fra hvert distrikt - en av hvert kjønn - til årets storstilte gladiatorrealityshow.

The Hunger Games. Kun en overlever og vinner.

Jeg leste så fort og sulten på neste side at jeg knapt fikk med meg et eneste irritasjonsmoment. De er der nok men andre elementer som selve historien - plottet - og hvordan skal det ende - tok overhånd.

Akkurat sånn jeg liker det aller best og derfor er det ikke så mye annet å si enn - Les den selv.
Derfor hopper jeg også glatt over detaljer rundt Pippi Salander heltinnen Katniss og Bakersønnen Peeta. Bokanmeldelser får dere google fram selv. Det finnes tydligvis også div. forum og fangrupper - tror dette kommer til å ende på Twilight nivå til slutt (sann mine synske ord :-)

Ihvertfall - Leserhøydepunkt så langt i 2009. Jeg var bondefanget rundt side 10 og la den knapt ifra meg før jeg var ferdig. Først da - etter å ha irritert meg grenseløst over den åpne slutten leste jeg baksiden og oppdaget at det var ment å være en triologi.

Andre boka kommer på Engelsk først i Oktober.

5 kommentarer:

  1. Denne boken er foreløpig en av de beste leseropplevelsene jeg har hatt så langt i år!

    SvarSlett
  2. Helt enig! Den har gått på rundgang her i huset og det skal bli spennende og se hvordan det går med oppfølgeren.

    SvarSlett
  3. Prøvde forresten å legge inn en kommentar til deg angående Jane Austen - men fikk det ikke til.
    Et problem jeg ofte har med bla Wordpress - mulig det har noe med innstillingene mine å gjøre uten at jeg har klart å finne ut av det.

    SvarSlett
  4. hei:)
    jeg er på utkikk etter den boken på engelsk, leste den på norsk og ble helt forelsket!! hvor fikk du tak i den på engelsk?

    SvarSlett
  5. Jeg lånte den på biblioteket :-).

    Har kjøpt både den og oppfølgeren i etterkant og da brukte jeg play.com.
    Greie priser og ingen porto - eneste er at de tar litt lang tid.

    bookdepository.com er en annen favoritt - stort utvalg - null porto - men play.com er ofte billigere - så sjekk prisene.

    SvarSlett