mandag 15. juni 2009

DAGENS TRENING. (6km)


For første gang på over 20 år er jeg solbrent - på leggen. Tilbrakte 6 timer i sol og vind på nok en Taekwondoo gradering. Denne gangen var det en av Goldenboys trenere som skulle opp til svartbelte. Stor offentlig gradering, mye folk og harde slag.

Planen var at vi skulle løpe når vi kom hjem - men kakespising og solbrenthet gjorde at 8KJ feiget ut. Selv kjempet jeg lenge med motivasjonen men fikk meg en syklist og klarte å moblisere nok energi til å komme meg ut døra. Det blåste infernalsk og bakken var tung å gå. Syklisten mistet hatten sin flere ganger og trærne lå sidelengs.

Likevel gikk det mistenkelig lett de første 3km - nesten så lett at jeg tok en ekstra km - selv om jeg på forhånd hadde bestemt meg for kun 6km. Tok til vettet i siste sekund snudde rundt for å løpet tilbake - -- og møtte selveste maratonveggen. Dette er den sterkeste motvinden jeg noensinne har løpt i. Ble værre og værre det nærmere hjem jeg kom - den siste km var så forblåst at selv syklisten måtte stå på sykkelen i den siste lille humpa.


POSITIVT: Klarte faktisk å holde samme fart som vanlig på siste km - selv med denne vinden. Har sjelden vært så sliten som jeg var når jeg endelig stoppet. Tok noen minutter før jeg kunne snakke normalt.

NEGATIVT: Må bli vinden - jeg er sååå lei vind. Høyrefoten er også like stiv som alltid.

3 kommentarer:

  1. Må virkelig si at jeg ser opp til slike som deg. Dere trosser været, ut på tur (les løping)aldri sur. Leser bloggen din med stor innlevelse. Gleder meg til å følge deg videre

    SvarSlett
  2. Takk for god ferie hilsning på bloggen min.

    SvarSlett