søndag 31. oktober 2010

TRENINGSUKA.


Joda, tross mangel på dokumentert aktivitet har jeg da rørt meg litt de siste dagene. I dag hadde jeg til og med planer om langtur i regnet, men det skar seg da 5k nektet å være inne på mølla alene, nektet å bli med ut, nektet absolutt alt jeg foreslo.
- sånn går det når avkom bestemmer seg for et nytt løpende liv
- og mor må være maktesløst eksempel.
Derfor har også turene mine denne uka blitt litt rare.
  • torsdag jogget/gikk jeg og femmern nesten en time i jordbærløypa.
  • Fredag ble det 5km på mølla - kun 3km sammenhengende + bittelitt styrke.
  • Igår akkurat det samme, 5km mølle totalt - men maktet kun 3,6 i ett.
  • - nedadgående spiral.
Beina var egentlig ikke så verst igår - problemet var at jeg egentlig hadde bestemt meg for en rolig +11km ute. Hadde derfor uteklær - inkludert ullundertøy - og den eneste jeg kunne fjerne var ett lag på overkroppen - ellers var jeg kledd for vind/regn & +5 - - inne på mølla.

Svetten silte og psyken feiget ut.

Mandag vant dørstokken
og onsdag skulle vi til Gjøvik å kjøpe bil - igjen.

Bilselgeren lot oss vente i 40min, sucker - noe som ga 8K all tiden han trengte, for her overlates ingenting til tilfeldighetene når det kommer til nyanskaffelser. Alle kjørtøy er potensielle oljelekkende vrak - slo ikke feil denne gangen heller - en snikende lekkasje selgeren unnlot å nevne.
- bilen ble forøvrig solgt 2 dager etter.

Man burde ha bokser for kommentarer på finn.no.

What else?
Halloween, ei hel flaske vin, en hel pose smash, bonski og jeg har arvet helsa til 8K, raspet hals og snørr overalt - det er siste gang jeg faller for: jammen vi har da allerede drukket av samme glass!!

Hofta gjør vondt oppover, kneet på flatmark og ingen vil at jeg skal melde meg på Jessheim fordi det kræsjer med treer bursdagen.


- & there you have it -
God Helg
til alle og ikke glem at klokka skal tilbake.

5 kommentarer:

  1. Men Jessheim går da tidlig på dagen! Rekker masse bursdagskos etterpå!

    Det er vel ikke så rart at det er litt tungt å løpe langt på mølle, jeg synes du skal være fornøyd med iherdig innsats denne uka! Vel blåst & vel fortjent smash og vin! Riktig god bedring og nyt den ekstra timen i dag - jeg *elsker* det! Lever på den ekstra timen i ukesvis etterpå :P

    SvarSlett
  2. Jasså, så femmeren har begynt å løpe hun. Vet nå en som kommer til å syns dette er kjempemoro.

    SvarSlett
  3. (haha) Astrid, her i huset trenges det minst ei uke til rehabilitering, selv om jeg opter for 10km.

    Anononononym: det her med femmerløpinga har bare vart en uke og handler mer om verdslige ting enn den spirituelle treningen VI ANDRE driver med.

    SvarSlett
  4. Som alltid er det en fornøyelse å lese skildringene dine:) Mølle er kjedelig..så alt over 2 km på mølle er bra i min målestokk..og jeg kan så absolutt anbefale koseturer...tenk det som ett alternativ til søndagstur på ski..da tutler man avgårde og nyter været og finner en stue med kakao og treffer man kjente stopper man for å slå av en prat..koseturer i skogen er på samme måte..forskjellen er at jeg ikke fant noen stuer og at det var jjoggesko istedet for ski:) Men veldig deilig å ikke bli helt styrt av klokka på en solskinnsdag..det er bare ett fåtall dager som er laget for å sette rekorder uansett:) God bedringsklem sendes over..

    SvarSlett
  5. Tutling og kakao høres ut som noe jeg burde begynne med STRAKS.

    Nå har jeg planer om skiinnkjøp iår, har ikke gått på ski siden barneskolen og med bakkeskrekk og fiskebollearmer - tenker jeg det blir action
    - av den benbrekkende varianten.

    Men om jeg behersker ski-tutling allerede i år er vel tvilsomt - tenker det blir full gerilja allerede på vei ut av parkeringsplassen, (kjenner allerede pulsen stige :_)

    SvarSlett