fredag 1. oktober 2010

GÅRSDAGENS TRENING (Mørkekjøring)

- I was rolling down the road on some cold blue steel -



Gårsdagens

11km Sykkel - Styrke - 11km Sykkel.

Det sier vel sitt at jeg måtte ha 2 gir lettere enn normalt hele veien. Småbarn syklet lett forbi der jeg måtte gå og under styrkedelen - selv om jeg hadde like lite vekter på ben som på armer - ristet og skalv jeg sånn at jeg tok 2/3 reps mindre enn de andre - hver gang.
Knebøy sucks og jeg har triceps som et spebarn
, (puh måtte få det ut).

Samme bakke med ca 3t mellomrom.

Hjemturen var like hårreisende som vanlig men jeg var bedre forberedt. Votter, luer, reflekser både dinglende og som påkledning og hodelykt. Tips til bemidlende familiemedlemmer - jeg ønsker meg hodelykt til jul - ei skikkelig ei som ser i skogen. Dagens hodelykt var ubrukelig til alt annet enn å la bilene se meg, i tillegg til alt annet var den altfor stor - uten mulighet til innstramning - og falt stadig ned i øynene.

De få gangene jeg greide å feste den - lyste den bare til venstre, måtte sykle med hode på skakke hele veien, eneste mulighet til å se hvitstripa. Svart blank nylagt asfalt og nesten ikke gatelys - siste bakken ned til huset gikk jeg - så ingenting.

Bevis:


Onsdag:

Løp vi i skogen. Samme lysløyperute som vanlig. Skulle være en ei rolig postmaratonøkt, og det føltes ok i begynnelsen.


Etter skogsbakkene dog var det som jeg fremdeles sprang søndagens 4 siste km - plagene jeg skrøt av uteble under halvmaraton dukket frem fra glemselen og det var HÅRDA BUD ned til bilen. Verre enn søndag, I swear.

Stivere, stølere og mer krumbøyd enn etter målgang - og nå etter gårsdagens knebøyrunder - skal jeg sitte så mye som overhode mulig idag. På Rumpa!!

Pluss: Bedre i hode, øreverk/halsvonde nesten borte. 2 dagers suksessfylt kryssing av skyhøy dørstokk og
- på lørdag forventer jeg FULL RESTITUSJON.

5 kommentarer:

  1. Ang. styrketrening: Pft, det er da ikke kroppsbyggere vi skal bli heller?

    Jeg hadde *aldri* turt å bevege meg alene i det tussmørket der. Tøffing!

    Ha en fin restitusjonshelg :)

    SvarSlett
  2. (shh er det flere her som har babyarmer? :-))

    SvarSlett
  3. God restitusjonshelg fra meg også!

    (Jeg holder meg oppdatert hele tiden selv om jeg ikke er så mye på nett i disse dager. Det er vanskelig i barnehagen og enda verre på fjellet men jeg tenkte på deg hele dagen til maraton og gliste godt da jeg fant rapporten etterpå! Du er så flink!!!)

    Klemklemklem!!

    SvarSlett
  4. Puhhh..blir svett bare av å lese beskrivelsen jeg..rigg deg til med en bok å la kroppen hvile resten av helgen...det høres ut som den kan trenge det:) varm te-klem

    SvarSlett
  5. Hei Fjelltanteheltenmin.
    (sjokkert over at det ikke er BREDE bånd i fjellheimen.)

    - og jeg blir faktisk litt svett selv av å tenke på nattlige sykkelturer - så nå blir det som du forskriver - bok resten av kvelden.

    SvarSlett