onsdag 17. mars 2010

RUMPER, PUPPER & MOUSSAKA


Lange Skjørter,
Korte Bein
(1999)
Rompa hang som en slipestein
- Mari Maurstad & Cille Biermann

Mitt lokale bibliotek hadde 8.mars bord og jeg forsynte meg grådig, Vigdis Hjorth, Bitterfitter, madonnahorer og altså Mari Maurstad, (Cille har jeg dessverre aldri hørt om).


Det er familieliv, barn, sex og kvinner i sin beste alder, treffende morsomt på en ufarlig småhumrende måte og det er selvfølgelig HELT autentisk - dette kan jeg uttale med skråsikker autoritet etter seriøsspesial fordypning i utvalgte realitykonsepter + en og annen ukebladartikkel
- Skal vi Danse og TV-Norge koking - nærliggende eksempler
- og fra sistenevnte kommer:

Sånn er Mari på ordentlig Exhibit A.
Den småflaue Moussaka episoden
(oppsummert I rivende tempo: Mari skal ha gjester, dørklokken ringer under kritisk moussakahåndtering, maten går i gulvet men skufles kreativt tilbake i forma, inkl. trolldeig, brent ost og brødsmuler og gjestene er overstadig begeistret - beste de har smakt)

Denne historien ble fortalt på TV, i boka og nå også av meg - 3 er det magiske nummer - eller 33 skal man tro Dan Brown (endelig ferdig med symbolene puh) - og derfor må det det være sant - hun er ufrivillig men planlagt morsom - og på en særdeles ulitterærmåte føles denne påhitt merkelappen viktig,

Faktisk savnet jeg Mari (og ungkarjørgen) desperat under gårsdagens kjendiskoking. Både Gerd Liv og Kjersti burde bannlyses fra overfladisk underholdnings-tv - sjelden har jeg sett mer pinlig tungroddhet enn i denne ukas selskaper! (Da så det mye bedre ut på TV3 med ToneLise dollarklistret i Ringenes armkrok (jada jeg vet han heter Ringnes).

Mari/Cille har skrevet flere bøker og jeg regner med de er samme ulla og derfor uforpliktende småmorsomme og best egnet for kvinner uten hengeromper - romper henger vel ikke, det har ihvertfall jeg ALDRI sett, pføy og for et påfunn??


Andre Maurstad/Biermann bøker
hos bokkilden.no
Akkurat denne dog må du på bibliotek eller forlag for å finne.

OK for meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar