Vårdans, for det var lyst ved start - og krigsdans fordi jeg satte ny subbrekord.Gjennomsnittsfart 7min/km - det er godt jeg ikke hadde pulsbeltet
for det eneste som kunne ha gjort det verre var å se en snittpuls på 170.
Gårsdagens Totalt 8,21km
8-tall rundt Mem'ry Bay.
En ikke-eksisterende subbistur for å tvinge meg selv til å løpe i nye sko.
Tredje løpedag på rad, selv om det egentlig ikke teller da jeg bare løper liksomturer. Ingen gammelsko i plastikkposer igår. Stappet i et par slitte Soles og det gjorde hele forskjellen.
Livsløgn avslørt - og sannheten?: Jeg er nok fremdeles lysår fra barbeintløping og mer på ortopedmengdesålestadiet.
Sklei, stoppet, tøyde og fotograferte på de første 4 - for jeg skulle jo egentlig bare løpe 5km lett tilvenning. Sleit med leggene, og høyre lår. Beskjemmende tungt. Stoppene kom fordi jeg ikke maktet løpe. Men alt før 3 er fremdeles oppvarming, selv når man bare løper 5 - og kommer man seg først gjennom oppvarminga - kan man like gjerne løpe 8. Det var uansett alt jeg hadde tid til - for i 2012 tar det en hel time å løpe 8km. For senere referanser vil jeg legge til - at hadde jeg hatt tid kunne jeg løpt lenger - uendelig mye lenger - i åtterfart.
Tirsdag 7.feb (6,11min/km)
Løp jeg 10,4km på mølle. Det er årets så langt beste prestasjon, selv om jeg stadig også her måtte ned i åtterfart (doomed). Alle vet jo at 10km sammenhengende på mølle er tilnærmet maraton ute.
Jeg hadde skrytt på meg: ihvertfall 1,5t
, men jeg skryter altfor mye
og ingen hørte det.
Mens jeg løp, i lefsesko, så jeg Days of Our Lives, for første gang på 15 år og jammen så ikke skuespillerne yngre ut enn de gjorde dengang. Må være dataanimerte karakterer?
Mandag 6.feb
Desperat etter en 3 dagers loveaffair med Nidar og komplett løpefri, tok jeg til Jordbærløypa med lommene fulle av servelat. Hver kilometer stoppet jeg. I bunnen for å smiske med hunden og snakke med naboen. På toppen, fordi hund nr2, veltrenet og hyggelig, smisket med meg. Jeg luktet som en pølsefabrikk.
Totalen ble 5,5km, med 10 stopp på veier så glatte at jeg fremdeles sliter med lårene. Nok ei av disse ikke-eskisterende øktene man nesten skjemmes av å føre opp på månedstotalen.
Tok sikkert en time.
Know your city:
Jeg spurte den meget tålmodige, unge, kjekke om hvilke sko han kunne anbefale som lå midt i mellom Adidas Ride og Fivefingers. Han foreslo Adidas Adios, og mente jeg med Fivefingererfaring (ja jeg innrømmer jeg overdrev), lett kunne løpe i disse uten tilvenning. Jeg spurte 5 ganger, med ulik ordlyd og mimikk om ikke nedslitte Rides var det samme som minimalistisk? Han svarte, like tålmodig, omenn med stigende bekymring, at nei det var det ikke.
Jeg kommer til å fortsett å spørre til noen sier ja.
Så Adidas Adios, blir mest sannsynlig mitt neste skopar. Kanskje ikke før til sommer og ferietid. Pluss til mannen på løplabbet. Han gjemmer seg nok neste gang jeg dukker opp.
Noen erfaringer med Adios? Andre favoritter?
((gasp, først nå så jeg det stod konkurransesko))









































