torsdag 10. juni 2010

DAGENS TRENING. (7km)

Gjennomsnittstid - 5,54/km (10,2), temp 16+
Glemte pulsbeltet.

Totalt 7km
Jeg er fratatt retten til å klage - 2 dagers karantene, fordi - i 2 dager nå har det vært perfekt joggevær, regn, skygge og fuktig luft, en allergikers drømmesommer - men da satt jeg inne. Idag derimot var det strålende sol kl.6 - og så varmt underveis at jeg nesten hørte kokebobler i hjernen. Nekter å tro at det bare var 16+ som Garmin påstår. STEKENDE.

Men:
Da jeg kom ut igjen etter dusj - etter å ha lagt igjen alt av klær på 8ks kontor - var sola borte, vind og skygge resten av dagen - helt til nå, 16,00 ????? - så valgte jeg igjen den ene timen med feil vær - men jeg klager altså ikke, for det har jeg ikke lov til.



Pluss - no pains
Minus - valgte bort musikk til fordel for Havets Katedral på lydbok og det ble litt stillestående og kjedelig - boka passet mye bedre på bussen.

Imorgen skal det, som belønning/straff for de siste dagers latskap - løpes bakkeintervaller, uansett vær, burde for sikkerhetsskyld starte ved daggry (ikke hold pusten) - og når gressklippergjengen står opp for å ta noen runder plen før jobb - SKAL jeg være ferdig.

No complaints, no syt, no tears.

5 kommentarer:

  1. Kokebobler i hjernen, ja! Slik hadde jeg det på min 8 km tur i går... Presset inn en løpetur før henting i bhg, knall sol, 50 grader (minst!), ingen caps, ingen solbriller, kun en bitteliten vannflaske i beltet (jeg pleier ikke ha med drikke på turer under 10 km, så dette var bare helt tilfeldig... og jeg hadde DØDD uten!), møkkamusikk på øret og ikke minst: stupsulten! *grøss* Lykke til med intervalltrening i morgen! :-)

    SvarSlett
  2. Hva, er det *termometer* på klokken vår også? En ren Skallmann-oppfinnelse, den dingsen der!

    :-)

    Hm, jeg har ikke prøvd lydbok på øret ennå. Har en mistanke om at det ikke er helt tilstrekkelig - overdøver det virkelig den hivende pusten? - men verdt et forsøk kanskje...

    SvarSlett
  3. (haha) Anne Mette høres uten som en av mine turer - bortsett fra at jeg bruker være nedlesset i vann (uansett distanse) og som regel er halvparten drukket opp før 3km :-)
    - caps er livsvikig!

    Angående garmin og temp ble jeg plutselig litt usikker på om det er klokka eller Sportstracks som holder styr på været - ihvertfall er det bare et par klikk i sistenevnte. Har ihvertfall ikke funnet ut hvordan jeg får opp temp i Connect.

    (Sportstracks er et MUST - opensource med 1000 tilleggsprogrammer) - og lydbok overdøyver hverken pipende pust eller dunk i asfalten
    - max volum :-))

    -- ahh hvor jeg angrer at jeg skrev intervaller - akkurat nå virker det svært tvilsomt.

    SvarSlett
  4. Sportstracks, hm, du er en uuttømmelig kunnskapskilde! Må jeg sjekke ut...

    Lykke til på intervallene! Tenk på at det er det eneste som virkelig fungerer - og at du har pauser i mellom, og at du kommer til å føle deg vidunderlig deilig sliten etterpå! :)

    SvarSlett
  5. - å nå som jeg nettopp har spist, og da mener jeg SPIST og nesten hadde bestemt meg for å droppe det.
    -- kanskje om en time?
    Været er ihvertfall perfekt.

    SvarSlett