søndag 7. februar 2010

PROSJEKT ALICE 2010


I min ungdom slukte jeg
Alice Hoffman
bøker, innpust, utpust og elsket inderlig hver bok - så glemte jeg henne.

Noe senere leste jeg Here on Earth (basert på Wuthering Heights) og Local Girls uten å egentlig like noen av dem


Just like that forsvant hun ut av leselista og jeg har knapt tenkt på henne, helt til nå. Jeg leste et blogginnlegg om Hvite Hester, noen jeg kjenner har fått 3stk Hoffman til jul og jeg er både lykkelig og rystet over å se så mange uleste Alice på bibliografilista ( at hun har fortsatt å skrive selv om jeg sluttet å lese :-)

Jeg har lest alle fra 90s - men er hullete før og etter.
Prosjekt Alice 2010 skal bli pustehullet, en safe haven fra fiktivdokurealisme og en sann fryd. Alle skal leses - også de jeg ikke husker detaljert.

Dette er romanlista:
Det finnes også YA romaner (young adult) men de får vente.

Historier å drukne i, magisk Twilight for 80/90-tallet.
Jeg gleder meg!

Første bok ut var Blackbird House.
Den er ferdiglest og rapport er underveis.

Hoffman bøker hos bokkilden.no
Hjemmesiden (psst se opp for spoilere)

Andre Hoffman elskere i min nærhet ?

9 kommentarer:

  1. Jeg har bare lest Hvite hester som jeg likte veldig godt og blogget om. Så jeg har lyst til å lese mer. Skal følge med i bloggen din.

    SvarSlett
  2. Du må vere ein ypparleg bibliotekbrukar, for eg går ut ifrå at du ikkje kauper alt du les. Vonar at de er på hjul att. At du ikkje går på ski på jorda i staden for å springe etter vegen - det er sikkert betre for knea dine.

    SvarSlett
  3. Hadde jeg daglig besøkt biblioteket ditt Marens-lille hadde du ikke fått tid til resten av bygdeleser'ne :-).
    (Det meste lånes men biblioteket er ikke alltid like god på nye engelske titler så da blir det nettkjøp.)
    - gratulerer forresten ;ø

    Knirk: jeg måtte inn å lese Hvite Hester innelegget ditt og det var moro med alle kommentarene. Det skal bli spennende å se om jeg lar meg fortrylle like lett nå som for 10-15 år siden.

    SvarSlett
  4. Tør vel ikke annet nå enn å legge inn en kommentar, tror jeg har lest noen av hun Alice jeg også, husker de bare så vidt, kanskje jeg må lese de om igjen. Ha en fin kveld

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner ikke til henne en gang. Burde jeg det? Hvor mange timer har du i døgnet? Det er ikke mulig å lese så mye. Fåkkings umulig!

    SvarSlett
  6. Det burde du, lettleste og magiske bøker.
    - etter jeg oppdaget lydbøkene står det stort sett en på, hjemme og ute, tenk hvor mye du får lest på alle timene du går tur :-9 (1 om dagen :-)

    SvarSlett
  7. Jeg er også hekta på Alice. Har blogget om hun jeg også.
    KJempekul blogg du har - skal følge med på treningen din. For bøker om løping: besløk meg, det kan hende du finner noe du liker
    :-)

    SvarSlett
  8. Hei og velkommen.
    (hopper til bloggen din for å lese om Hoffman og løping :-)

    SvarSlett