mandag 18. januar 2010

JEG VIL GJERNE TAKKE - - -


Bibliotekar Solgunn,
som liker fjellturer, russisk og strør om seg med boktips og gode bokanmeldelser
- har gitt meg en pris.

Min første 'Award' og hvis jeg suger inn magen, strammer rompa og svelger dobbelhakene seiler jeg på sølvhår igjennom nåløyet og forlater døgnfluebloggstempelet - no one hit wonder, snart har det gått et helt år.

Nå kommer prisen med noen kriterier, 7 fakta om selvet, forså å videresende og linke til 7 andre verdige. Siste post her skaper litt hodebry, tror ikke jeg kjenner så mange engang :-), resten er pisakeik.


- it's been years since my last confession.
  1. Jeg har 2 halve hovedfag og avslutter ingenting
  2. - fordi jeg er inkompetent på avslutninger, hopper jeg som regel over begynnelser, hvorfor starte noe som aldri blir ferdig.
  3. Grunnen til at ting aldri blir avsluttet er at jeg lider av akutt og dramatisk beslutningsvegring - derfor hender det ikke sjelden at jeg ikke setter strek i tide, går ned med skuta og indirekte henger med til siste åndedrag likevel - uten å ha løftet en finger - går det bra - ufortjent credit, går det dårlig - får jeg skylda.
  4. Men når beslutningen er tatt, er den endelig, komplett, riktig - ser meg aldri tilbake, angrer ingenting, fortrenger, visker ut og nekter alt.
  5. Unødvendig å si det men pkt 1-4 - driver folk til vanvidd :-))
  6. Tweeny-years ble jeg nesten kretsmester i butterfly (nr.2)
  7. Jeg elsker ord, rim, rap og lange setninger.
  8. Soverommet mitt har ikke vindu, åpent hull og isende vind. Rett som det er må jeg legge meg med lue og her kler man seg ikke om til middag eller skitur - men for å gå til sengs.
  9. Flyskrekk, tannlegeskrekk og dødsangst - også kan jeg alle USA statene alfabetisk (noen sammenheng?)
  10. Til slutt: Navlebeskuende, selvsentrert og tidvis morsom - hvis du ikke kjenner meg. - herved bevist av pkt.10 på en 7-er liste.

Superawarden sendes herved videre til:
  • Homla - som elsker mumikopper, matbokser og merinoull.
  • Chassi - som farter rundt i verden med store muskler.
  • Lilledora - som strikker varm alpakka i sitt parallellunivers.
  • Ugla - som farget barndommen min med høye fjell, sauer og bøker.
Det var bare 4 - men det er nok.
Come get'em!

4 kommentarer:

  1. hei

    kjenner en til som kan usa-statene alfabetisk!!!
    i dag var jeg og tok første test:
    oksygenopptak 46
    (dvs samme kond.nivå som en gjennomsnittelig 20-åring)
    egentlig bedre da vekt spiller inn
    altså har jeg nettopp passert tenårene
    makspulsen var 152

    SvarSlett
  2. - dette har jeg gledet meg til,

    152 - er ikke det veldig lav maxpuls (spesielt med tanke på at jeg rett som det er lusejogger på 170)

    Forventer detaljer iløpet av kvelden.

    SvarSlett
  3. Mummikopper, matbokser og merinoull??
    Jeg må være en innmarri spennende person. Er det sånn du vil oppsummere meg??

    SvarSlett
  4. (hehe) - basert på de sisteste blogginnlegg :-) (jeg burde kanskje ha sagt eminent yrkesaktiv skierske og kameraeier)

    SvarSlett