fredag 15. januar 2010

DAGENS TRENING. (8km)

Gjennomsnittstid - 6,27/km (9,3)
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 163/178


Total gåtid - 4,38min (0,43km), temp -9'C.

Effektive Elfride skulle til byen for å hente pakker og levere bøker. Så hun stappet sekken (hørte du SEKKEN) fulll av forfalte bibliotekbøker, klesskifte, penger og stash. På med joggesko, brodder og alt som hører vinteren til. Musikk, vidunderklokka og tripp trapp over brua.


Jeg gjentar - som etter en US reklame - SEKK - 3 tjukke bøker, et par lydbøker og klær. Uerfaren med SEKK som jeg er hadde jeg ikke strammet hardt nok så den humpet, dumpet, skrittvis mot raseri og vanvidd og :



Det var tungt.
  • Så tungt at jeg måtte gå opp alle bakkene og til og med løpe hele den forbudte 1km nedoverbakken ned til Rema (kneproblemer) - hvis ikke hadde jeg ikke rukket bussen hjem.
  • Så tungt at rundt 2km da pinen var på sitt værste sakket en rusten bil farten og en fremmed dame spurte om jeg ville sitte på til 'byen' - trimmeru eller vil du sitta på? -
  • Så tungt at jeg seriøst vurderer diett og vekttap for første gang - for hvis det er så mye tyngre å løpe med 5-10kg pluss - tenk hvor jeg ville fly med 5-10kg minus.
  • Så tungt at etter å ha hentet, levert og skiftet var det kun 10min igjen til bussen kom.


Etterpå:
Rosinboller og klapp på skuldra over at tross alt - gange og slit til side - kom jeg da meg ut og fikk utført mine oppgaver - selv om det blir lenge til neste sekketur - if ever!

Artig graf dette - fart og breakdowns - når jeg først stopper er det såvidt jeg beveger meg :-)

2 kommentarer:

  1. Syns jeg ser deg jeg. Hva sa du til dama som tilbød lift?

    SvarSlett
  2. - altså jeg hadde min fars avlagte superdyre asicsfancy vinterbukse, nye asics løpehansker, kondomlua til 8K, brodder, refleksvest og caps - ser jeg ut som jeg er på søndagstur - klar til å fingå i tørre kjøpesentergater og nippe te - hva sa jeg
    - etter blikket som kunne drepe - jeg sa selvfølgelig:

    Nei, jeg trimmer (så pent jeg kunne).

    SvarSlett