onsdag 16. desember 2009

DAGENS TRENING. (6km)

Gjennomsnittstid - 6,13/km (9,7)
Gjennomsnittspuls/Maxpuls - 166/194 (beltetull igjen)


Ikke mye til fart men det var jordbærløypa og jeg slet som en hund - så selv om jeg ikke hadde hatt broddene på jomfrutur - hadde det uansett holdt hardt med en runde til.


Bøtter med pepperkjeks er absolutt ikke rett oppladning. Nyttårsforsettet i år blir - maratonkost - litt usikker på hva det innebærer - men garantert ikke basis av rødvin og sjokolade.



Brodder - Yaktrax - for første gang.
(-5 og vinterføre)
Positivt:
  • De var lette å få av og på og satt stødig.
  • Det var perfekt vinterføre på jordbærveien med hardpakket snø og noe is - følte meg sikker og løp nesten som vanlig selv nedover og på ren rugletet is. Sklei kun der det var løssnø rett på isen.
  • Fantastisk feste opp og ned bakken.
  • Slapp unna spøling og lårproblemer.
  • De var faktisk mer behagelig å løpe med enn å gå med.

Negativt
  • Jeg ble veldig sliten og etterhvert også nummen under føttene. Nå sprang jeg bare 6km men tror det kunne blitt et stort problem på lengre distanser. Må gradvis venne meg på.
  • Bare et punkt på negativ-lista - shocking.
Skal prøve oppe på veien neste gang - regner med at det blir en større utfordring pga løssnø og isete asfalt - i så måte var nok dagens underlag perfekt broddeføre :-).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar